کد خبر: 1133222
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در سخنانی در پارلمان اروپا گفت که بازرسان این آژانس هیچگونه تسلیحاتی در تاسیسات هسته‌ای اوکراین پیدا نکرده‌اند.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچگونه تسلیحاتی در تاسیسات هسته‌ای اوکراین پیدا نکرده است.

وی که در پارلمان اروپا صحبت می‌کرد، گفت: «در بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اوکراین، هیچ تجهیزات نظامی پیدا نشده است».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد که این آژانس حضور دائمی در تمام تاسیسات هسته‌ای اوکراین داشته و روز سه‌شنبه به بازرسان دستور داده تا مشخص کنند که آیا در تاسیسات هسته‌ای اوکراین تجهیزات نظامی وجود دارد یا خیر.

گروسی در ادامه سخنانش گفت: «نتیجه این بازرسی‌ها منفی بوده است».

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که ارتش اوکراین موشک‌ها و سایر سلاح‌های دریافتی از غرب را در نیروگاه‌های اتمی انبار می‌کند.

ناریشکین گفته اوکراین از این نیروگاه‌ها به عنوان پوششی برای مخفی کردن انبار‌های تسلیحاتی استفاده می‌کند.

این مقام اطلاعاتی روسیه تصریح کرد: «اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه نیرو‌های اوکراین در حال ذخیره کردن سلاح‌ها و مهمات غرب در نیروگاه‌های اتمی هستند.»

او تأکید کرد راکت‌های مربوط به سامانه‌های هیمارس و موشک‌های مورد استفاده در سامانه‌های پدافند هوایی از جمله تسلیحاتی هستند که در این نیروگاه‌ها پنهان شده‌اند.

ناریشکین در ادامه توضیح داد چندین خودرو که حامل «محموله‌های کشنده» بوده‌اند تنها در هفته آخر ماه دسامبر به نیروگاه هسته‌ای روونو در غرب اوکراین تحویل شده‌اند.

او گفت: «محاسبه آن‌ها این است که نیرو‌های مسلح روسیه به نیروگاه‌های اتمی حمله نمی‌کنند، چون از خطر فاجعه هسته‌ای آگاه هستند.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار