کد خبر: 1133220
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
رئیس جمهور تایوان در نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که جنگ با چین گزینه این جزیره نیست.

رئیس جمهور تایوان عصر سه شنبه به وقت تهران در نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که جنگ با چین گزینه این جزیره نیست.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «تسای اینگ ون»، رئیس‌جمهور تایوان در نامه‌ای به «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که جنگ با چین گزینه این جزیره نیست. وی افزود که تعامل سازنده با پکن، در گرو احترام به دموکراسی تایوان است.

نخست وزیر تایوان در این نامه نوشت: «رویارویی مسلحانه با چین مطلقا یک گزینه نیست. تنها با احترام به مردم تایوان به حاکمیت، دموکراسی و آزادی می‌توان پایه‌ای برای از سرگیری تعامل سازنده در سراسر تنگه تایوان ایجاد کرد».

این در حالی است که تایوان از ترس درگیری با چین به تازگی اعلام کرده که مدت زمان خدمت سربازی اجباری برای مردان را در سال ۲۰۲۴ افزایش داده و از چهار ماه به یک سال می‌رساند. دولت تایوان در سال ۲۰۱۷ برای آنکه ارتش خود را تبدیل به نیروی کاملا تشکیل یافته از نیرو‌های داوطلب مبدل کند، مدت زمان خدمت سربازی اجباری را از یک سال به چهار ماه کاهش داد. از مجموع ۱۸۸۰۰۰ نیروی ارتش تایوان ۹۰ درصد نیرو‌های داوطلب و ۱۰ درصد مردانی که خدمت سربازی اجباری را می‌گذارانند هستند.

تنش‌ها در اطراف تایوان زمانی که «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به پاین جزیره سفر کرد افزایش یافته است. این بازدید چین را وادار کرد تا رزمایش‌هایی با گلوله‌های واقعی برگزار کند. چین ضمن معرفی آمریکا به عنوان عامل اصلی تنش‌ها در دریای جنوبی، شدت مخالف فروش تسلیحات توسط واشنگتن به تایوان است.

در ادامه اعمال قدرت نظامی چین به جزیره تایوان، شماری جنگنده و شناور چین روز‌های شنبه و یکشنبه اطراف این جزیره به ماموریت پرداختند.

به گزارش وزارت دفاع تایوان، روز شنبه ۱۴ فروند جنگنده و سه شناور و روز یکشنبه ۱۰ جنگنده و چهار شناور چین اطراف تایوان خودنمایی کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار