کد خبر: 1133144
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
ارزیابی‌های وزارت اقتصاد آلمان نشان می‌دهد که این کشور تا استقلال کامل از واردات گاز از روسیه سال‌ها فاصله دارد.

ارزیابی‌های وزارت اقتصاد آلمان نشان می‌دهد که این کشور راه زیادی تا از بین بردن وابستگی خود به واردات گاز از روسیه دارد.

بر اساس اسناد منتشرشده، آلمان در سال ۲۰۲۱ میزان ۵۵ میلیارد مترمکعب از روسیه گاز وارد کرده و تا قبل از سال ۲۰۲۶ ظرفیت تاسیسات LNG این کشور برای قطع وابستگی به گاز روسیه به رقم ۵۰ میلیارد مترمکعب نخواهد رسید.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۳ ظرفیت پروژه‌های مربوط به ایجاد تاسیسات واردات گاز LNG در آلمان به ۷۶.۵ میلیارد مترمکعب خواهد رسید که معادل ۸۰ درصد کل گاز مصرفی آلمان در سال ۲۰۲۱ است.

با این حال، اما وزارت اقتصاد آلمان می‌گوید: حتی زمانی که تمام ترمینال‌های واردات LNG در آلمان فعال شوند، ممکن است بازار جهانی LNG کافی برای تامین نیاز مضاعف این کشور که نسبت به شرایط کنونی بیش‌تر خواهد بود را نداشته باشد.

این وزارتخانه البته می‌گوید: فعلا آلمان با مشکل کمبود گاز مواجه نیست، اما در عین حال تاکید کرد که زمانی که انبار‌های ذخیره‌سازی گاز این کشور در چند ماه دیگر تمام شود، آلمان برای پر کردن آن‌ها برای زمستان سال بعد با کمبود مواجه خواهد بود.

تحقیقات موسسه مطالعات انرژی آکسفورد نشان می‌دهد، برای سال جاری آلمان با کمبود ۳۰ میلیارد مترمکعبی گاز مواجه است و ذخیره‌گاه‌های شناور این کشور حداکثر خواهند توانست نیمی از گاز موردنیاز آلمان را تامین کنند.

کریستین لی، کارشناس آلمانی طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: واقعیت این است که طی ۳ تا ۴ سال آینده LNG کافی در جهان برای تامین تقاضای فزاینده گاز تولید نخواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار