کد خبر: 1133134
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
۳۹ تروریست وابسته به گروهک تکفیری الشباب در جریان عملیات نیرو‌های امنیتی سومالی به هلاکت رسیدند.

در جریان عملیات نیرو‌های امنیتی سومالی ۳۹ تروریست وابسته به گروهک تکفیری الشباب در این کشور به هلاکت رسیدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این عملیات ویژه در شمال شرق «مدق» در استان «هارارذر» (Harardhere) در مرکز این کشور رخ داد.

یکی از فرماندهان ارتش سومالی در این باره اعلام کرد: در جریان عملیات مذکور همچنین تعداد زیادی سلاح و مهات گوناگون نیز از عناصر این گروهک کشف و ضبط شده است.

گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستا‌ها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب گذاری نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهر‌های بزرگ هدف قرار می‌دهد.

نیرو‌های سومالی طی چند ماه اخیر توانستند ده‌ها شهر، شهرک و روستا را از اشغال گروه تروریستی الشباب آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر، صد‌ها تن از مردم پایتخت سومالی هفته پیش در تظاهراتی علیه گروهک تروریستی الشباب شرکت کردند.

«حسن شیخ محمد» رئیس جمهور سومالی، که در این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی حاضر بود، از مردم کشورش خواست تا برای بیرون راندن عناصر گروهک الشباب از این کشور وارد عمل شده و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور سومالی در این باره گفت: من از شما می‌خواهم که امروز برای از بین ببردن آن‌ها با هم متعهد شویم. ما قتل یا غارت مردم خود را نمی‌پذیریم و نیز با کشتار مردم بی‌گناه خود کنار نمی‌آییم. ما از آن‌ها در برابر الشباب محافظت خواهیم کرد. هر کسی که این کار را انجام دهد [مردم بی گناه را بکشد]محاکمه و عدالت در انتظار وی خواهد بود.

«هدان علی» مشاور ارشد رئیس جمهور سومالی، نیز در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که شهروندان قیام کنند، زیرا در سراسر کشور شاهد افزایش شدید الشباب هستیم.

طی چند سال گذشته انفجار‌های تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهر‌های مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است. حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار