کد خبر: 1133075
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
رئیس جمهور بلاروس ضمن اشاره به پیشنهاد اوکراین برای امضای پیمان عدم تعرض با این کشور، گفت با این حال کی‌یف هنوز به آموزش شبه‌نظامیان و افراطیون ادامه می‌دهد.
«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز (سه‌شنبه) از پیشنهاد اوکراین به مینسک برای امضای معاهده عدم تعرض خبر داد.

لوکاشنکو طی یک سخنرانی با بیان اینکه کی‌یف از مینسک می‌خواهد که ذیل این پیمان، نیروهای بلاروس به اوکراین منتقل نشوند، گفت ولی غرب برنامه‌های خود علیه کشورش را کنار نگذاشته و اوکراین هم به آموزش شبه‌نظامیان و افراطیون ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «من نمی‌دانم چرا اوکراینی‌ها این کار را می‌کنند. از طرف دیگر از ما می‌خواهند که به هیچ وجه با اوکراین نجنگیم و نیروهای ما به آنجا حرکت نکنند. آنها امضای پیمان عدم تجاوز را پیشنهاد می‌کنند. لهستان، لیتوانی کلاً دیوانه هستند. چرا به چنین معاهده‌ای نیاز دارند؟ معلوم نیست».

رئیس جمهور بلاروس در ادامه اظهار داشت که بلاروسی‌هایی که به باندهایی مانند هنگ کالینوفسکی در اوکراین ملحق شده‌اند، به کار رژیم کی‌یف نمی‌آیند زیرا آنها تلاش می‌کنند خود را از بلاروسی‌ها فاصله بدهند.

طبق این گزارش، لوکاشنکو همچنین گفت که گروهی از نیروهای مسلح کشورهای همسایه در اتحادیه اروپا و اوکراین متشکل از ۲۳ هزار و پانصد نفر در نزدیکی مرز بلاروس متمرکز شده‌اند.

پیش از این نیز یک مقام وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به احتمال ورود بلاروس به جنگ با اوکراین، گفته بود رزمایش‌های نظامی مشترک مینسک و مسکو با هدف بازدارندگی از هرگونه تشدید تنش است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار