کد خبر: 1133072
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
معاون اول رئیس جمهور:

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تا امروز بین ۲/۱ تا ۳/۱ میلیون قطعه زمین برای احداث مسکن در‌هزارو ۱۰۰ شهر کشور انتخاب شده و هم زمین وجود دارد، هم متقاضی و قرار نیست همه مسکن‌ها را دولت ایجاد کند، بلکه زمین در اختیار مردم قرار می‌دهیم و خودشان مسکن می‌سازند.
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصادی و رونمایی از سامانه تراز گفت: سال گذشته بعد از روی کار آمدن دولت، ۷۰۰‌هزار شغل جدید با کد ملی افراد شاغل ایجاد شد، امسال هم تاکنون ۹۰۰‌هزار فرصت شغلی بر اساس کد ملی ایجاد شده است، بنابراین وعده دولت مبنی بر ایجاد یک‌میلیون شغل در سال به راحتی تحقق پیدا می‌کند.
وی همچنین در مورد وعده دولت مبنی بر ساخت سالانه یک‌میلیون مسکن گفت: تا امروز بین ۲/۱ تا ۳/۱ میلیون قطعه زمین برای احداث مسکن در هزارو ۱۰۰ شهر کشور انتخاب شده است و هم زمین وجود دارد، هم متقاضی و قرار نیست همه مسکن‌ها را دولت ایجاد کند، بلکه زمین در اختیار مردم قرار می‌دهیم، خودشان مسکن می‌سازند.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه ۲۴۰‌هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره مانده است، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها بسیج شد‌ه‌اند که مسکن مهر تکمیل و به مردم ارائه شود. همچنین ساخت ۵۰۰‌هزار مسکن برای مددجویان با کمک قرارگاه امام حسن (ع) امسال تمام می‌شود.
مخبر افزود: ما از نظر ذخایر معدنی دنیا در رتبه پنجم یا ششم هستیم، ولی از نظر تولید در رتبه ۱۸ تا ۱۹ قرار داریم، به خاطر اینکه نتوانسته‌ایم از ظرفیت مردم برای سرمایه‌گذاری در معادن استفاده کنیم.
وی همچنین گفت: ما از قبل از انقلاب و حتی در انقلاب نتوانستیم از مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد به خوبی استفاده کنیم، هر جایی که از توان مردم استفاده کرده‌ایم، مانند دفاع مقدس توانسته‌ایم موفق شویم، اما در اقتصاد هنوز موفق نشده‌ایم.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: هم در رفتار با بخش خصوصی و هم در واگذاری‌ها به درستی عمل نشده است. نتوانسته‌ایم از بخش خصوصی پشتیبانی کنیم. نه دولت به بخش خصوصی اعتماد می‌کند و نه بخش خصوصی به دولت اعتماد دارد، در حالی که توان دشمن روی اقتصاد متمرکز شده است.
مخبر با بیان اینکه طی چند روز گذشته چند میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران وارد چرخه اقتصاد شد، با این حال نرخ دلار در بازار به ۴۴ تا ۴۵‌هزار تومان رسیده و از این مقدار فقط یک تا ۲‌میلیون دلار در سامانه نیما معامله شده، ما هر چه اعلام کردیم که برای کالا‌های اساسی ارز ۲۸‌هزارو ۵۰۰ تومانی می‌دهیم، بخش خصوصی آن را قبول نکرد و دلار به مرز ۴۵‌هزار تومان رسید و مردم هم می‌خواهند زندگی خود را با دلار آزاد تنظیم کنند، چون به دولت اعتماد نمی‌کنند.
وی به یک کانال تلگرامی که نرخ فردایی برای دلار اعلام می‌کند، اشاره کرد و گفت: آن کانال عددی می‌زند و همان عدد مبنا می‌شود، بخش خصوصی باید در عمل به دولت اعتماد کند.
معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: در مسائل اقتصادی باید از ظرفیت کشور استفاده کنیم، ما منابع نفتی بیش از کشور‌های دیگر داریم، اما آن‌ها ارزش نفت خود را در قالب یک شرکت ۵۰۰ میلیارد دلاری اعلام می‌کنند، ولی ما نمی‌توانیم با داشتن نفت بیشتر چنین شرکت‌هایی راه‌اندازی کنیم، در حالی که ذخایر ما بیش از آن کشورهاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار