کد خبر: 1133001
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
مردم ونزوئلا در حمایت از دولت به خیابان‌ها آمده و با برگزاری راهپیمایی گسترده، پایان دادن به اقدامات قهری و تحریم‌های آمریکا علیه کشورشان را خواستار شدند.
مردم ونزوئلا با تدارک راهپیمایی گسترده به مناسبت شصت‌وپنجمین سالگرد سرنگونی دیکتاتوری مارکو پرز خیمنز (Marco Pérez Jiménez)، حمایت خود از دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری را اعلام کردند.

مارکو پرز خیمنس بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۸ رهبری یک رژیم استبدادی را بر عهده داشت و سرنگونی وی، آغاز عصر دموکراتیک و جمهوری‌خواه را در ونزوئلا رقم زد.

مادورو در صفحه توییتر خود نوشت: روح شورشی ۲۳ ژانویه (سوم بهمن)، در انقلاب زنده نگه داشته می‌شود، آن اتحاد قدرتمند مردمی که دموکراسی را نجات داد و هر بار که میهن در معرض تهدید می‌گیرد، پدیدار می‌شود. اراده حاکم دیگر هرگز خیانت نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین اعلام کرد: امروز، ۲۳ ژانویه، مردم در خیابان‌ها جمع شده‌اند تا لغو تحریم‌های جنایت‌آمیز اعمال شده علیه ونزوئلا را خواستار شوند. محاصره‌ها، آزار و اذیت‌های اقتصادی و مالی که پیامدهای شدیدی برای مردم داشته است، دیگر بس است.

ونزوئلایی‌ها پایان تحریم‌های آمریکا را خواستار شدند

ونزوئلا تحت تحریم های شدید اقتصادی واشنگتن قرار دارد و آمریکا از تشدید تحریم‌ها به منظور تغییر دولت و کنترل منابع غنی این کشور بولیواری دست نمی‌کشد.

مقام‌های ونزوئلایی محدودیت‌های یکجانبه متعددی که ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ اعمال کرده است، محکوم می‌کنند و معتقدند تحریم‌ها، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود، زیرا از دسترسی به کالاها و خدمات ضروری برای توسعه اجتماعی مردم ونزوئلا ممانعت به عمل‌می‌آورد، اقدامات قهری یکجانبه آمریکا همچنین قوانین بین‌المللی و حق تعیین سرنوشت مردم را نقض می‌کند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به تازگی در انتقاد از تلاش آمریکا برای ضربه زدن به این کشور از طریق ایجاد نهادهای موازی با دولت قانونی، تصریح کرد: سیاست ترامپیست علیه ونزوئلا مبنی بر تعرض و جایگزینی قوای سه‌گانه با انتصاب یک رئیس‌جمهوری، یک مجلس ملی و قوه قضائیه برای ما از خارج از کشور شکست خورد.

منبع: ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
0
رابطه با آمریکا به نفع آن مردم است و روزبروز ثروتمندتر خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار