کد خبر: 1132921
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از امضای تفاهم‌نامه هوشمندسازی با موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس امضا شد.

این همکاری مشترک اهدافی، چون «دست‌یابی به‌راهکار‌های توسعه ظرفیت حمل‌و‌نقل بین‌المللی کریدور سرخس»، «هوشمندسازی فرآیند‌های لجستیکی این منطقه» و «استفاده از تجربیات فنی و اجرایی مشترک» را دنبال می‌کند.

با توجه به نقش ویژه حمل‌ونقل بین‌المللی در توسعه اقتصادی از دو منظر اقتصاد صنعت و اقتصاد حمل‌ونقل و همچنین مد نظر قرار دادن جایگاه جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در طرح ابتکار کمربند-راه با هدف اتصال شرق آسیا با اروپا، باید سیستم‌های حمل‌ونقلی در سطح بین‌المللی طراحی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. یکی از این الزامات، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی فرآیند‌ها در نقاط مرزی و مبادی گمرکی است.

در این تفاهم‌نامه بر اقداماتی، چون «همکاری در هوشمندسازی فرایند‌های حمل و نقل و لجستیک منطقه اقتصادی سرخس»، «توسعه سامانه­های زیرساختی و لجستیکی حمل‌ونقل در حوزه‌­های ریلی و جاده­ای»، «همکاری در انجام انواع مطالعات حمل‌ونقل هوشمند منطقه اقتصادی سرخس»، «همکاری در بهره­‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند در پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند»، «همکاری در شناسایی و بهره‌گیری از مراکز رشد و شتابدهی و سرمایه‌گذاران در بخش حمل‌ونقل هوشمند» و «همکاری در اجرای پروژه‌های پایلوت و ملی در بخش حمل‌ونقل هوشمند» تاکید شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار