کد خبر: 1132912
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

خاله نیکا شاکرمی، دختری که خودکشی کرد، اما براندازان او را کشته آشوب‌شان لقب دادند، نکات قابل تأملی را در یکی از استوری‌های اینستاگرامی خود نوشته است. او ابتدا یک استوری پیرامون وکالت برخی براندازان به رضا پهلوی نوشت، خیلی کوتاه و بدون تعرض به کسی؛ «مواضع من مشخص است. وکالت نمی‌دهم. به هیچ کس.»
در استوری دوم او توضیحاتی در مورد واکنش‌های براندازان به استوری اولش داده که قابل تأمل است. اول آنکه او می‌نویسد: «به لطف دموکراسی‌ای که قرار است به زودی طعم آن را مزه مزه کنیم، صندوق پیام‌های من پر شده از فحش‌های رکیک و...». همین نکته اول او برای اثبات آنچه در مورد ادب و اخلاق براندازان گفته می‌شود، کفایت می‌کند. این رفتاری ا‌ست که فعالان مجازی بار‌ها از براندازان دیده‌اند و برایشان عجیب نیست. بخش اعظمی از کنش‌های سلبریتی‌ها در حمایت از براندازان به لطف همین لشکر سایبری بی ادب به دست آمده است!
از سویی نشان می‌دهد فردای پس از براندازی چه شکلی است و چه سطحی از آزادی در حکومت براندازان وجود دارد و نوع رفتار آن‌ها با کسانی که تأییدشان نکنند، چگونه خواهد بود.
او در ادامه از بستن بخش کامنت‌ها و نیز ارسال پیام خصوصی در اینستاگرامش خبر داده است؛ و بعد کنایه زده به اینکه به او گفته‌اند مهم نیستی: «نمی‌دانستم هم می‌شود مهم نباشی و هم چند ده هزار کامنت برای اظهارنظر معمولی که از حقوق اولیه شهروندی است، دریافت کنی.» و بعد در عین شهروند معمولی بودن، نکته مهمی می‌گوید: «اگر مهم نبودم، ارباب‌هایتان سعی نمی‌کردند مرا بخرند.» این هم اثبات مدعای حامیان نظام است که بر هزینه کردن غربی‌ها برای تأثیرگذاری در فضای اجتماعی و سیاسی ایران می‌گویند. آن‌ها برنامه‌ریزی، هزینه و تلاش کردند نظام زمین بخورد، ایران تجزیه شود و ناامنی فراگیر شود، اما شکست خوردند.
البته این هم که مواضع سیاسی یک فرد عادی و غیرسیاسی جامعه، صرف خبری و سیاسی شدن خودکشی خواهرزاده‌اش مهم تلقی شده، جالب توجه است. اسم او و هویت کاری و در واقع، شخص او مهم نیست، بلکه صرف نسبت فامیلی با دختری که ابزار سیاسی کاری براندازان علیه نظام قرار گرفته، او را به متن خبر‌ها آورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار