کد خبر: 1132873
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب:
معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: اندازه نهاد‌های انقلابی در اقتصاد ملی با وجود تاثیرات بزرگ آن‌ها و برخلاف اکاذیب مسوولان و سازمان‌های وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا رو به کاهش است.

«محمدجواد ایروانی» روز دوشنبه در ششمین هم اندیشی سالیانه نهاد‌های انقلابی که با عنوان مدیریت هلدینگ‌های شرکت‌های سرمایه گذار خطر پذیر و شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد، افزود: این نهاد‌ها یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و از ابتکارات عظیم امام راحل است.

وی گفت: برخلاف اکاذیب مسوولان و سازمان وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا، اندازه نهاد‌های انقلابی در سال ۱۴۰۱ محدود به ۴.۲ درصد اقتصاد ایران بود و نسبت به سال ۹۹ که ۸.۲ درصد بوده کاهش یافته است.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب اضافه‌کرد: حجم دارایی نهاد‌های انقلابی بدون بدهی آن‌ها ۹.۵ درصد دارایی‌های شرکت‌های دولتی است، اما درآمد آن‌ها شامل ۵.۷ درصد درآمد شرکت‌های دولتی می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاد‌های انقلاب در سایر شاخص‌های ارزیابی مالی نیز بازده مناسبی داشتند، تصریح کرد: در این بین نکته مهم ویژگی سرمایه گذاری نهاد‌های زیر پوشش بوده که ۸.۲ درصد سرمایه گذاری‌های کشور است.

ایروانی با اشاره به اینکه نهاد‌های انقلابی به هیچ وجه جا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تنگ نکردند، ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه آن‌ها این است که ۸۵ درصد سرمایه گذاری این نهاد‌ها مشارکتی و در مجموع ۴۶ درصد این سرمایه گذاری‌ها در مناطق محروم انجام می‌شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: نهاد‌های انقلابی در حوزه ملی از جمله تولید واکسن کرونا، مرغ آرین، فولاد و دارو‌های نوپدید نیز سرمایه گذاری‌های برجسته‌ای داشته‌اند که این ویژگی‌ها جلوه‌ای شاخص از فرآیندسازی برای اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد ایران است.

وی افزود: همچنین در حوزه پاسخگویی و شفافت همه نهاد‌های اجتماعی- اقتصادی زیر پوشش دفتر رهبر معظم انقلاب حسابرسی شده و مجامع سالیانه آن‌ها برای بررسی صورت‌های حالی تلفیقی با حضور رکن نظارتی انجام می‌شود.

ایروانی گفت: بودجه ریزی دقیق، حسابرسی عملیاتی، جایزه ملی تعالی و پیشرفت، چابک سازی و بازرسی مستقیم با همکاری دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاد‌های انقلابی در برقراری نظام حسابرسی موسسات غیرانتفاعی و نیز اصول حاکمیت شرکتی نیز در کشور پیشتاز هستند، خاطرنشان‌کرد: تقویت راهبرد‌های دانش بنیان و توسعه پیشتازی در سرمایه گذاری جسورانه و خطر پذیر جزو اولویت‌های نهاد‌های انقلابی بوده که به چابک سازی، همکاری و هم افزایی منتج می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار