کد خبر: 1132859
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
سخنگوی وزارت منابع آب عراق امروز اعلام کرد که طی چند روز آینده این کشور برای مذاکره درباره موضوع حقابه هیاتی را به ایران و ترکیه اعزام خواهد کرد.

به گزارش روداو، علی راضی، سخنگوی وزارت منابع آب عراق، امروز گفت که قرار است، طی روز‌های آینده این کشور برای مذاکره درباره حقابه، هیاتی را به ایران و ترکیه اعزام کند.

وی می‌گوید: با روی کار آمدن دولت جدید موضوع مذاکره با کشور‌های بالادستی در حوزه تامین آب، دوباره روی میز قرار گرفته است.

این مقام عراقی ادامه داد: در این باره گفتگو‌هایی با نماینده ویژه رئیس‌جمهور ترکیه و سفیر ایران انجام شده و در این گفتگو‌ها برای ازسرگیری سفر هیات‌ها به این دو کشور توافق شده است.

راضی گفت: عراق در پسِ این سفر‌ها و گفتگو‌ها به دنبال سهم منصفانه آب برای خود است.

از سوی دیگر قرار است کنفرانس منطقه‌ای آب شهری طی ماه جاری با شرکت نماینده وزارت آب عراق در ایران برگزار شود و عراقی‌ها می‌خواهند در این کنفرانس هم موضوع سهم آب این کشور از رودخانه مشترک را مورد گفتگو قرار دهند.

در حال حاضر عراق با مشکل جدی در تامین آب مواجه است و طی ماه‌های گذشته با افتتاح چند سد در ترکیه در بالا دست رودخانه دجله شرایط آبی این کشور بسیار بدتر شده است.

پیش تر مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آبی مشترک شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرده بود که هیچ گونه نقض حقوق عراق در رودخانه‌های مرزی از سوی ایران رخ نداده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار