کد خبر: 1132843
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کرملین:
سخنگوی کاخ کرملین با هشدار به کشور‌های غربی درباره ارسال تانک به کی‌یف، گفت این کار فقط درد و رنج اوکراینی‌ها را افزایش می‌دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت ارسال تانک توسط کشور‌های اروپایی به اوکراین، فقط باعث افزایش رنج مردم این کشور می‌شود.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ شرط عملی یا قانونی برای مذاکره با اوکراین وجود ندارد، توضیح داد: «تصمیم واشنگتن برای اعلام گروه واگنر به عنوان یک سازمان جنایتکار، برای مسکو هیچ معنایی ندارد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه همه کشور‌هایی که به اوکراین تسلیحات می‌دهند، در قبال درد و رنج مردم این کشور مسئولیت دارند، اظهار داشت: «این اوکراینی‌ها هستند که بهای ارسال تانک‌های آلمانی به کی‌یف را خواهند پرداخت»

سخنگوی کرملین درباره گزارش سرویس اطلاعاتی روسیه مبنی بر ذخیره کردن تسلیحات غربی در نیروگاه‌های اتمی اوکراین توسط ارتش این کشور، گفت که مسکو با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره این اقدام صحبت خواهد کرد.

طبق این گزارش، پسکوف ضمن اشاره به افزایش اختلاف نظر‌ها بین کشور‌های غربی درباره کمک به اوکراین، تصریح کرد: «تمام این موازنه‌های قانونی که اکنون شاهد آن هستیم و رد و بدل شدن بیانیه‌ها بین پایتخت‌های اروپایی از جمله تهدید برلین به انزوای بین‌المللی توسط ورشو و غیره، نشان‌دهنده عصبی بودن اعضای ناتو و افزایش این اصطکاک‌ها است».

وی پیش از این نیز با بیان اینکه خطر دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین در حال افزایش است، گفته بود ارسال تانک به اوکراین هم چیزی را در عرصه میدانی تغییر نمی‌دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار