کد خبر: 1132836
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
هزاران نفر از کارکنان آمبولانس انگلیس و ولز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بهبود شرایط کاری اعتصاب کردند.

هزاران نفر از کارکنان آمبولانس انگلیس و ولز روز دوشنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بهبود شرایط کاری اعتصاب کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» کارکنان آمبولانس‌های انگلیس از دسامبر گذشته اعتصاب خود را آغاز کردند. پرستاران انگلیس نیز دست به اعتصاب بی‌سابقه‌ای زده‌اند که نشان‌دهنده نارضایتی گسترده در سرویس بهداشت ملی انگلیس از بودجه دولتی است.

اعتصاب کارکنان آمبولانس انگلیس در روز دوشنبه در آستانه اعتصابات همزمان گسترده‌ای است که اتحادیه‌های کارگری و پرستاران برنامه ریزی کرده‌اند.

«یونیسون» بزرگترین اتحادیه کارگری انگلیس اعلام کرد که ۱۵۰۰۰ کارمند آمبولانس در انگلیس به همراه ۵۰۰۰ کارمند بیمارستان‌های «لیورپول» اعتصاب خواهند کرد. سرویس آمبولانس لندن به مردم توصیه کرده که فقط در شرایط «تهدید کننده زندگی» با شماره اورژانس تماس بگیرند.

در روزهای گذشته، کارمندان خشمگین بخش آمبولانس در انگلیس دولت «ریشی سوناک»، نخست وزیر این کشور را به «سیاه‌نمایی» علیه کارمندان خدمات امدادی در تلاش برای تصویب قوانین جنجالی جدیدی برای سرکوب اعتصاب‌ها کردند.

پیراپزشکان و دیگر اعضای اتحادیه کارگری در نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس نوشتند، به خاطر برخی اظهارات اعضای دولت ریشی سوناک در روزهای اخیر در بهت و حیرت فرو رفته‌اند و به اعتقاد آنها «عمدا حمله‌ کردن دولت به کارمندان آمبولانس یک فضاحت است.

هفته گذشته همزمان با افزایش اعتصاب‌ها در انگلیس، دولت این کشور قوانین جدیدی را برای کاستن از میزان اعتصاب‌ها پیشنهاد کرده که به شرکت‌ها اجازه دهد تا از اتحادیه‌ها برای اقدام به اعتصاب در آینده شکایت و کارگران را به دلیل شرکت در آن اخراج کنند.

این طرح بحث برانگیز که در پارلمان انگلیس ارائه شده بر شش حوزه اصلی حمل و نقل، بهداشت، آموزش، آتش نشانی، امنیت مرزی و انرژی هسته‌ای متمرکز است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار