کد خبر: 1132831
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به نابسامانی‌های بازار ارز
افزایش نرخ دلار در روز‌های گذشته با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران از تلاطمات بازار ارز که بر هر مسئله دیگری نیز مؤثر است، انتقاد داشته و از دولت مطالبه عمداً به وعده‌ها و ساماندهی بازار را داشتند. کاربران همچنین از اثرات این نابسامانی‌ها در زندگی روزمره‌شان توشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.
 
 
 همت قلی‌زاده:
مشکل ارز از اینجا نشئت می‌گیرد که یک مفهوم مجهول اقتصادی به نام یارانه پنهان انرژی را به یک دعوای سیاسی تبدیل کرده‌اند. گفتنی‌ها را بار‌ها گفته‌ایم و نتایج پی در پی مطابق پیش‌بینی اتفاق می‌افتد. دولت را ترسانده‌اند که حل معضل یارانه پنهان باعث کاهش منابع می‌شود، در حالی که چنین نیست!
 مجید شاکری:
اطلاعیه «تأمین ارز ضرورى» یک تغییر سیاستی مهم در حوزه اسکناس است نه فقط از بابت تعریف یک سرفصل جدید یا عدد فروش ۵ هزار دلار، بلکه بیشتر به خاطر رسمى کردن مسئله «خرید» ارز توسط صرافی. 
 عبدالله گنجی:
علت رشد اخیر قیمت دلار و طلا علاوه بر نقدینگی موجود، به خاطر تحریم، قطعنامه، تظاهر به بی‌میلی مذاکرات و در یک کلمه تأثیر جنگ روانی است، زیرا دولت اخیراً فعلی انجام نداده که رابطه علی- معلولی برایش پیدا کنیم و به تصمیم اشتباه او حمله کنیم. در دولت قبل هم به جز بهار٩٧عمدتاً اینگونه بود. 
 سیدیاسر جبرائیلی:
ارز در جنگ اقتصادی حکم سلاح در جنگ نظامی را دارد. این سلاح اگر از حیطه اقتدار حاکمیت خارج باشد کشور نخواهد توانست آرایش منظم جنگی به خود بگیرد. باید مقتدرانه پیمان‌سپاری ارزی ۱۰۰ درصد
 را اجرا کنیم. همچنین، تجربه امریکا و به ویژه انگلیس طی WWII در کنترل قیمت‌ها بسیار راهگشاست. 
 احسان سلطانی:
بر پایه نظریات اقتصاددانان پولگرا، نسبت نقدینگی به تولید ناخالص روی افزایش قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد، نه صرف عدد نقدینگی. تحولات دو دهه اخیر اقتصاد ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم در درجه اول با متغیر کلیدی قیمت ارز همبستگی بالایی دارد، نه با نقدینگی یا نسبت نقدینگی به تولید. 
 سیدعلیرضا واعظ‌موسوی:
صرافی‌ها مجاز به فروش ۵ هزار یورو یا ارز معادل به هر ایرانی در سال شدند! ارزی که از محل خرید ارز‌های عمده حاصل شده و قیمت مناسب‌تری خواهد داشت! یقیناً به زودی شاهد هجوم باند‌های ارزی و سوءاستفاده از مردم مستضعف برای استفاده از شناسنامه ایشان برای خرید ارز و فروش در بازار آزاد هستیم!
 رضا یزدان‌پرست:
باز دلار بالا رفت و همه ارکان دولت سکوت مرگ گرفتند. کانال‌های ارز فردایی هم که تبدیل به سلطان بازار شدند. اگه نمی‌تونید جمعش کنید لااقل در آن مشارکت کنید و قیمت بدید تا نتونند قیمت‌های را بالا ببرند. 
 کاربری با نام «محمد»:
آقایان از فهم این مطلب هم عاجزند که این تورم افسارگسیخته و نوسان در نرخ ارز، علاوه بر اقتصاد، چه بلایی بر سر اخلاق و فرهنگ در این جامعه نگون‌بخت می‌آورد!
 حسام‌الدین براتی:
یه پیشنهاد عالی داشتم برای رئیس بانک مرکزی! اعلام کنه از امروز به جای یک دلار قیمت نیم دلار رو کانال‌ها و سایت‌ها اعلام کنن؛ نیم دلار:۲۲ هزار و ۵۰۰!
 محمد صادق عبداللهی:
با بالا رفتن روزانه قیمت دلار، طلا و مسکن، آینده مبهم‌تر از همیشه شده است. جامعه، چون برنامه در دست اقدامی هم نمی‌بیند که به سرانجام رسیدنش امیدوار باشد، بیش از همیشه احساس تاریکی می‌کند و این سؤال را دربرابر خود می‌بیند که این همه سختی برای چیست؟ باید تصمیمات جدی گرفت. #حکمرانی_نو
 کاربری با نام «سحر»:
دیگه دلار ۴۵ تومنی با دلار ۱۱۰ تومنی چه فرقی داره؟ ما الان هم چیزی نمی‌تونیم بخریم. مگه حالت چیزی نمی‌تونیم بخریم‌تر هم وجود داره که نگرانین؟
 حمیدرضا ابراهیمی:
آقایون دولتی یه حرکت و اقدامی انجام بدید، یعنی چی دلار نجومی میره بالا و هیچ جوره نمی‌تونید جلوش رو بگیرید؟ بعد برای پایین اومدن بهونه می‌آرید تجار و تولیدکننده‌ها ضرر می‌کنن. مردم عزیزی که کارت ملیتون رو می‌فروشید به دلال که ارز ترجیحی و نیمایی بخره شما هم مقصرید! #دلار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار