کد خبر: 1132826
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
اختلاف دمای سردترین و گرمترین شهر‌های کشور در شبانه‌روز گذشته به ۵۰ درجه سلسیوس رسید به‌طوری‌که سراب در آذربایجان‌شرقی با دمای ۲۵- درجه سلسیوس سردترین و عسلویه در بوشهر با دمای ۲۵درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر‌های کشور شدند.

 سازمان هواشناسی کشور روز گذشته (۲ بهمن) از نفوذ توده هوای سرد به کشور و کاهش دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد خبر داد که بر اساس پیش‌بینی‌ها مناطق تحت تاثیر این توده سرما «غرب و شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه و ارتفاعات البرز، مازندران، گلستان و گیلان» هستند و در چنین شرایطی نیز افزایش مصرف منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها در مناطق تحت تاثیر همچنین احتمال خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی نفوذ توده هوای سرد به کشور موجب کاهش دمای بسیاری از نقاط کشور طی امروز (۳ بهمن) شد. در این بین سراب نسبت به روز گذشته حداقل چهار درجه سلسیوس سرد‌تر شده است. از ابتدای زمستان تا کنون حداقل سه بار پایین‌ترین دمای روزانه کشور در سراب ثبت شده و بار‌ها این شهر با تجربه دما‌های پایین، جزو سردترین شهر‌های کشور بوده است.

بیشینه دمای هوا طی شبانه روز گذشته نیز در عسلویه به ۲۵ درجه سلسیوس و در ایستگاه‌های پارسیان، چابهار، جزیره ابوموسی و بندرعباس به محدوده ۲۴ درجه رسید.

احد وظیفه - رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی - نیز در گفتگو با ایسنا درباره میانگین دمای هوا از ابتدای زمستان تاکنون اظهار کرده است: از ابتدای زمستان تاکنون در مقایسه با میانگین بلندمدت (دوره۱۳۷۱ تا ۱۴۰۰) دمای هوا حدود یک درجه کاهش یافته است. این آمار‌ها نشان می‌دهد که ما با زمستان نسبتا سردتر از حد نرمال مواجه هستیم. در هفته جاری نیز هوای سرد بر کشور حاکم است، اما از هفته آینده افزایش دما و شرایط دمایی نرمال نسبت به فصل زمستان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار