کد خبر: 1132767
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
رئیس جمهور:
رئیس جمهور با تقدیر از زحمات کادر درمان گفت: بیش از 90 درصد داروهای ما تولید داخل است و بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل تولید می‌شود.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: انشالله که ماه رجب ماه پربرکتی باشد و نهایت استفاده را از این ماه داشته باشیم. خوشحالم که در جمع فرهیختگان و فعالان عرصه سلامت هستیم و وظیف داریم از زحمات عزیزان تشکر کنیم.

وی گفت: دانشمندان جوان ما با تولید واکسن کرونا برای کشور افتخارآفرینی کردند و امروز بخش عمده‌ای از دارو و تجهیزات پزشکی با استانداردهای جهانی در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: دانشمندان ما در بخش سلامت و درمان علاوه بر آنکه در آزمون بزرگ صیانت از جان مردم در برابر شیوع کرونا خوش درخشیدند، در زمینه تولید واکسن کرونا نیز افتخارآفرینی کرده و ایران را از واردکننده واکسن کرونا به صادرکننده واکسن تبدیل کردند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: دبیر کل سازمان ملل در جلسه ای که با او داشتیم از من عذرخواهی کرد که نتوانسته تحریم های دارو را از دوش مردم ایران بردارد، ولی در همان جلسه گفتیم علاوه بر اینکه موفق شدیم بیش از 70 درصد واکسیناسیون داشته باشیم، صادر کننده واکسن نیز شدیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز بیش از 90 درصد داروهای ما تولید داخل است و این دستاوردها محصول دانشگاه و اساتید دلسوز است و امروز ایده پردازی در دانشگاه ها باید تشویق شود.

وی افزود: علاوه بر نخبگان همه پژوهشگران باید حمایت شوند، در این دولت توانستیم نخبگان زیادی را در دستگاه های اجرایی جذب کنیم، همه دستگاه های اجرایی برای جذب نخبگان آمادگی کامل را دارند.

وی افزود: علاوه بر نخبگان همه پژوهشگران باید حمایت شوند، در این دولت توانستیم نخبگان زیادی را در دستگاه های اجرایی جذب کنیم.

رئیسی گفت: در دانشگاه ایده پردازی باید مورد تشویق قرار گیرد. حمایت مالی، حقوقی و علمی از یک پژوهشگر و محقق اهمیت دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: حمایت از نخبگان حتمی است و همه پژوهشگران باید مورد حمایت قرار گیرند. بحث اشتغال پژوهشگران بسیار مهم است.

وی با اشاره به استفاده دولت سیزدهم از نخبگان گفت:‌ همه دستگاه‌ها در کشور برای جذب نخبگان آمادگی کامل دارند و از جذب نخبگان استقبال می‌کنند.

رئیسی تاکید کرد: پژوهش‌ها و تحقیقات باید هدفمند باشد.

وی گفت: در بودجه سال آینده به بحث سلامت و معیشت مردم توجه شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نباید به وضع موجود راضی باشم.

وی تاکید کرد: کشور ما به حضور متخصصین در شهرستا‌ن‌ها نیاز دارد.

رئیسی تصریح کرد: امروز ایده پردازی باید در دانشگاه مورد تشویق قرار گیرد.

رئیس جمهور یادآور شد: کسانی که دانایی را کنار توانایی قرار می‌دهند باید مورد حمایت قرار گیرند. .

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
1
امان از عوامفریبی و دروغ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
1
آقا!
آیا میدانید یک شرکت دانش بنیان که ماده مؤثره دارو تولید می‌کند در شرکت دانش بنیانی دیگر با سرمایه‌گذاری بخشی از اعضای دانش بنیان شرکت اول و یکی از مسولان وقت سازمان غذا و دارو دارند دارویی ضد سرطان تولید می‌کنند. به نظر شما نظارت کجای ماجرا ایستاده.
من اطلاع دارم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار