کد خبر: 1132742
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیشنهاد ما آن است که اگر شورای اروپا علیه سپاه مصوبه‌ای را نهایی کند، در مذاکرات برجامی تجدیدنظر جدی شود.

زهره الهیان در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اقدام سیاسی و تبلیغاتی اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی به هیچ وجه پایه حقوقی ندارد و نشان از اوج هراس کشورهای غربی نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد امنیت برای منطقه و جهان است، تصریح کرد: مبارزه بی امان سپاه پاسداران با داعش در منطقه و پیروزی بر گروه‌های تروریستی از دستاوردهایی است که باعث شد جان ملت‌های مظلوم و بی دفاع نجات پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این اقدام اروپایی‌ها نشان دهنده بغض و هراس برخی از کشورهای غربی است، البته تحلیل ما این است که کشورهای اروپایی توسط گروه‌های تروریستی مانند منافقین تحریک شدند و این اقدام را علیه سپاه انجام دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره طرح اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران، گفت: اگر شورای اروپا، قطعنامه پارلمان اروپا را تصویب کند، مجلس طرح مذکور را تصویب می‌کند و بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف می‌شود اقدام متقابل و متناظر را نسبت به این مصوبه انجام دهد.

الهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خروج از NPT هم در دستورکار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود یا خیر، تأکید کرد: درباره این موضوع باید در کلان نظام تصمیم‌گیری شود ، اما ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد دادیم در صورتی که شورای اروپا علیه سپاه مصوبه‌ای را نهایی کند، در مذاکرات برجامی تجدیدنظر جدی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزرای امور خارجه اروپایی عاقل باشند و مطلع باشند که این نوع اقدامات آنان باعث خواهد شد کشورهای اروپایی تحریم شوند و از مزایای تعاملات اقتصادی و تجارت با جمهوری اسلامی ایران محروم شوند، چنین اقدامی را انجام نخواهند داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار