کد خبر: 1132711
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
نخستین کاروان راهیان  نور دانش آموزان استان تهران به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام شدند.
بهاره عشقی صابر

نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزان شهرستانهای استان تهران متشکل از 220نفر دانش آموز دختر اسلامشهری، با بدرقه  فرمانده سپاه سیدالشهداء، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و امام جمعه وجمعی از مسئولین شهرستان اسلامشهر راهی مناطق عملیاتی خوزستان شدند.

سردار احمد ذوالقدرفرمانده سپاه سیدالشهداء، درحاشیه آیین آغاز  اعزام کاروانهای راهیان نور  استان تهران ،که در محل ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء اسلامشهر برگزارشد، اظهار کرد: من بدنبال فرصتی بودم تا از همه مردم شهرستان اسلامشهر،که در عرصه های مختلف در دفاع از آرمانها وارزشهای انقلاب اسلامی ، ایستادگی، فداکاری و جانفشانی کردند،تشکر و قدردانی کنم، سند فداکاری مردم اسلامشهر وجود قریب به هزارشهید والا مقام در این شهرستان است.

سردار ذوالقدر خطاب به دانش آموزان  افزود؛شما جزء نخستین اعزام دانش آموزی امسال استان تهران هستید، که توفیق بازدید از مناطق عملیاتی که رزمندگان اسلام در طول ۸سال دوران دفاع مقدس از سرزمین ایران اسلامی حفاظت و پاسداری کرده و در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند،نصیبتان شده قدر این سفر و دستاوردهای آنرا بدانید.

وی بیان کرد:ما یک نسل بهم پیوسته هستیم و گسستی در آن نیست،ما ۱۴۰۰ساله ایم ،اگرچه سن ما براساس شناسنامه و طلوع و غروب خورشید تغییر می کند، اما یک امت واحد هستیم.

فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران،با اشاره به آثار سفرهای کاروان راهیان نور،تاکید کرد:این سفرهای معنوی ۲جنبه داردکه آثار آن علاوه برجسم  افراد تاثیر گذار خواهد بود،بروح آنها نیزاثر گزار شده و محیطی را فراهم می کند تا روح قدسی زائرین  مناطق عملیاتی به پرواز در آید وبا گوشه هایی از ایثار و رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای این سرزمین  آشنا شوند.

وی افزود : امسال باهماهنگی های بعمل امده با آموزش و پرورش و با توجه به توانمندیها وظرفیتها، بالغ بر ۶هزار نفراز دانش آموزان استان تهران به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند که امروز نخستین کاروان استان تهران از شهرستان اسلامشهر  راهی مناطق عملیاتی خوزستان می شوند .

سرددر ذوالقدر  خاطر نشان کرد: ازنواحی مقاومت بسیج شهرستانهای استان تهران ، تعداد اتوبوس  از دانش آموزان به مناطق عملیاتی اعزام می شوند که این اعزامها تا اواخر اسفندماه جاری ادامه خواهد داشت واز اواخر اسفند تا اردیبهشت ماه اعزام کاروانهای اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران هم در آیین اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور با اشاره به شیطنت اخیر استکبار بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان بدانند هرچه بیشتر تقلا کنند، خودشان در این منجلاب فرو می‌روند و حضور دانش آموزان در اردوی راهیان نور نشان می‌دهد که مسیر انقلاب در راستای ادعاهای آنان نیست و توطئه های دشمنان بدست شما دانش آموزان که نسل دوم انقلاب هستید، نقش برآب می‌شود.

وی افزود: امیدوارم غیرحضوری شدن مدارس که بدلایل مختلف روی داده نتواند لطمه ای به استقبال پرشور دانش آموزان متقاضی و حضورشان در اردوهای راهیان نور در بهمن ماه و اوایل اسفند وارد سازد.

امسال بالغ بر6هزار دانش آموز دختر از شهرستانهای استان تهران در قالب  کاروان های راهیان نور، با  سفربه مناطق  جنوب و جنوب غرب کشور ،از یادمان فتح المبین، دوکوهه، طلائیه، شلمچه،جزیره مجنون، فکه، اروند، دهلاویه، معراج شهدای محمودوند، مسجد خرمشهر، پادگان مسعودیه ، هویزه، ذوالفقاریه فاو و سه راهی شهادت بازدید  خواهند کرد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار