کد خبر: 1132486
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی خبر داد
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت تصویب شده و در صورت تصویب در مجلس می‌تواند موجب رونق بوم‌گردی‌های نزدیک مراکز شهرها شود.
ششمین نشست افق تحول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور معاونان این وزارتخانه، مدیران کل و معاونان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور با موضوع صنایع‌دستی در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد.

در این نشست مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با اشاره به تشکیل ستاد سفر نوروز ۱۴۰۲ افزود: با توجه به تداخل نوروز امسال با ماه مبارک رمضان باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

او به تحریک تقاضای سفر قبل از آغاز تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: از طریق برخی انگیزه سازی‌ها از جمله تخفیفات، کارت سفر و استفاده از تبصره ۱۸ می‌توان موتور محرک سفر را در بهمن ماه روشن کرد.

فاطمی در ادامه به ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های دکتر شالبافیان موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت تصویب شده و در صورت تصویب در مجلس می‌تواند موجب رونق بوم‌گردی‌های نزدیک مراکز شهرها شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به ترویج و افزایش رویدادهای گردشگری در نیمه اول سال، ادامه داد: تقویم رویدادهای گردشگری در حال تدوین است و در نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی می‌شود. استان‌ها لیست رویدادهای خود را اعلام کنند.

موضوع میزهای تخصصی دیگر موردی بود که فاطمی به آن اشاره کرد و گفت: میزهای تخصصی با توجه به ظرفیت هر استان به صورت ملی و استانی تشکیل شده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی بر اهمیت فعالیت‌های تخصصی استان‌ها در حوزه گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: رویکرد استان‌ها در نمایشگاه تخصص محور باشد و بر موضوعات گردشگری تمرکز شود.

همچنین زاهد شفیعی مدیرکل برنامه‌ریزی، مطالعات و آموزش گردشگری به اهمیت سند راهبردی به‌عنوان سندی بین‌بخشی اشاره کرد و افزود: این سند دارای ظرفیت زیادی برای حل مسائل گردشگری از طریق تعامل است و ادارات کل استانی باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

او با بیان اینکه این سند دارای ۵۵ حکم استانی است، بر جدی گرفته شدن طرح‌های جامع به‌عنوان نقشه راه توسعه گردشگری استان تاکید کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی، مطالعات و آموزش گردشگری با اشاره به بازنگری طرح روستاهای هدف، ادامه داد: این طرح که از سال ۹۰ بازنگری نشده بود در حال بازنگری است و بودجه مناسبی برای مطالعه در این خصوص اختصاص پیدا کرده است. روستاهای اولیه احصا شده و در حال اجرا هستیم.

در ادامه، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری، محوریت نمایشگاه گردشگری امسال را ارائه فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری همچنین حضور فعال شهرداری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: انجام تعاملات و هماهنگی‌های مؤثر بین دستگاهی برای پیگیری تخصیص اعتبارات زیرساختی از سوی ادارات کل استانی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

او با اشاره به واگذاری اراضی ملی بالای ده هکتار بر موضوع نظارت بر اجرای این فرایند همچنین پیگیری واگذاری‌ها به سرمایه‌گذار مورد قبول تاکید کرد.

نقی‌زاده مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به تفویض اختیارات به ادارات کل استانی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای عملکرد بهتر و تسهیل صدور مجوزها و فعالیت‌ها در ارتباط با توسعه کسب و کارهای گردشگری اختیارات به ادارات کل استانی تفویض شده است.

او به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره و بر هماهنگی بیشتر با توجه به این شرایط تاکید کرد.

ضرورت آمادگی کامل تأسیسات گردشگری، پخش اذان و رعایت شئونات اسلامی، نظارت بر بهداشت و بازدید از تأسیسات گردشگری از سوی معاونان گردشگری استان‌ها پیش از آغاز تعطیلات، مستندسازی از بازدیدها، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها برای برخورد با تخلفات از جمله موارد مورد اشاره نقی‌زاده بود.

همچنین در ادامه برخی از مدیران کل استانی و معاونان گردشگری استان‌ها به طرح چالش‌ها و پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف از جمله تفویض اختیارات به استان‌ها، صدور مجوزها، ایجاد فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری، بازشناسی نیازهای بازارهای هدف، رایزنی برای بهره‌برداری از تسهیلات تبصره ۱۶ و پیگیری جدی برای تشکیل صندوق توسعه گردشگری پرداختند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار