کد خبر: 1132370
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

یک قاضی دادگاه فدرال در فلوریدا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا و وکیل او را به خاطر طرح شکایت بی سند و غیرمستدل علیه هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری امریکا، نزدیک به یک میلیون دلار جریمه کرد. این در حالی است که غربگرایان ایرانی طرح ادعای دروغین «تقلب» در انتخابات را که هیچ، حتی اردوکشی خیابانی برای آن و برهم زدن امنیت جامعه و طرح هزار و یک ادعای دروغین را مستلزم هیچ نوع مجازاتی نمی‌دانند و حتی از آن دفاع هم می‌کنند.
ترامپ پیش از این مدعی شده بود که کلینتون با طرح ادعای همکاری ترامپ با مسکو، قصد تضعیف شانس او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا را داشته است. قاضی «جان میدلبروکز» در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی فلوریدا، در حکمی ترامپ و آلینا حبا، وکیل وی را به پرداخت هزینه‌های قانونی بالغ بر ۹۳۸ هزار دلار محکوم کرد. در این حکم آمده است: «ما با یک دعوی قضایی روبه‌رو هستیم که هرگز نباید مطرح می‌شد، دعوی‌ای که کاملاً هم از نظر واقعی و هم از نظر قانونی بیهوده بوده و برای یک هدف نامناسب مطرح شد».
این قاضی امریکایی همچنین در حکم خود ترامپ را مغز متفکر سوءاستفاده استراتژیک از روند قضایی و یکی از طرفین دعوی‌های پیچیده‌ای دانست که مکرراً از دادگاه‌ها برای انتقام از مخالفان سیاسی خود استفاده می‌کند.
سال گذشته ترامپ شکایتی را طرح کرد که طی آن کلینتون، حزب دموکرات و تعدادی از افراد دیگر را متهم کرد که کمپین انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ را به تبانی با روسیه متهم کرده‌اند و این کار در تلاش برای آسیب رساندن به شانس انتخاباتی ترامپ صورت گرفته است.
جالب آنکه در امریکا، طرح شکایت قانونی را هم به دلیل «سوءاستفاده» از روند قضایی مستوجب مجازات می‌دانند و اینجا باید این سؤال را طرح کرد که اگر ترامپ مثل میرحسین موسوی عمل می‌کرد و به جای طرح شکایت قانونی، قانون را زیر پا گذاشته، آشوب خیابانی به راه می‌انداخت و برای هفته‌های متمادی امنیت شهر را به چالش می‌کشید، با چه مجازاتی روبه‌رو می‌شد. غربگرایان حامی موسوی و حتی خود غربی‌ها و از جمله امریکایی‌ها ایران را متهم به سختگیری در قبال موسوی می‌کنند، اما وقتی پای منافع خود امریکا به میان بیاید، مواضع تغییر می‌کند! اینجاست که باید گفت کاش غربگرایان ایرانی قدر ادعاهایشان در حمایت از غرب، فرهنگ قانون‌مداری را هم از آن‌ها بیاموزند. اینجا ماه‌ها آشوب شد و هیچ گاه لیدر‌های آشوب حتی هزینه یک سطل آشغال آتش زده شده به دست حامیانشان را که از پول ملت ایران می‌رود، پرداخت نکردند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
1
امان از نفوذ و سرسپردگی در شکل های گوناگون مخالفان برجام همان نوکران شرق و غرب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
2
تا دیر نشده
چند پرونده باید مفتوح شود
پرونده موسوی و کروبی
پرونده احمدی نژاد و روحانی
بر گرداندن اموال مردم از دست خاندان پهلوی
گرفتن غرامت از انگلیس در جنگ جهانی اول
و....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار