کد خبر: 1132308
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
به علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در نیوزیلند، مردم این کشور برای تامین تخم مرغ به خرید جوجه مرغ روی آورده‌اند.

به گزارش سی ان ان، به علت شیوع آنفولانزای مرغی و پیامد‌های جنگ روسیه با اوکراین که سبب افزایش قیمت انرژی و خوراک دام شد، قیمت تخم مرغ در سراسر جهان طی سال گذشته میلادی افزایش یافت.

قیمت تخم مرغ در آمریکا از سایر مواد غذایی بیشتر افزایش قیمت داشت و در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر در مقایسه با سال قبل، نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافت.

در ژاپن، قیمت عمده فروشی در ژاپن رکورد بالایی ثبت کرده است.

در نیوزیلند که سرانه مصرف تخم مرغ به ازای هر نفر بسیار بیشتر از سایر کشورهاست، با تغییر قوانین کشاورزی فشار افزایش قیمت بیشتر شده است و هزینه‌ها به سرعت بالا می‌رود و مردم به دنبال خرید مرغ به صورت آنلاین هستند تا بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

روز سه‌شنبه، سایت مشهور حراج محلی محبوب موسوم به Trade Me به CNN اعلام کرده است، جست‌وجو‌ها برای خرید جوجه مرغ و تجهیزات مربوط به نگهداری از آن‌ها تا این زمان در این ماه جاری میلادی نسبت به مدت مشابه یک ماه قبل ۱۹۰ درصد افزایش یافته است.

میلی سیلوستر، سخنگوی این سایت گفت: «ما از آغاز ماه ژانویه تاکنون بیش از ۶۵ هزار جستجو در مورد جوجه مرغ و سایر اقلام مرتبط با آن، مانند دانخوری، قفسه و غذا داشته‌ایم.»

ران ون تیل، صاحب یک نانوایی در نزدیکی شهر کرایست‌چرچ، که به علت گرانی تخم مرغ مجبور به تغییر طرز تهیه کیک و کلوچه‌هایش شده است، گفت: «همه مردم اکنون تلاش می‌کنند برای خانه شان جوجه مرغ بخرند، زیرا نمی‌توانند تخم‌مرغ تهیه کنند.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار