کد خبر: 1131744
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای آشتی دادن جامعه با فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه برای کتابخوانی، 15 هزار نسخه کتاب را به اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان اهدا کرد .
سیده سمیه ناصری

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، این اقدام را حرکتی برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سطح علمی و فرهنگی جامعه عنوان کرد . 
رضا رشیدپور موضوعات دینی، اجتماعی، روانشناسی، حقوق، مدیریت، تاریخ و جغرافیا را محور موضوعی منابع اهدا شده برشمرد و گفت: این کتاب‌ها بنا به درخواست مراکز متقاضی و اعلام نیاز به موضوعات خاص، توسط نماینده آن مراکز انتخاب شده و توسط کتابخانه سیار آستان قدس رضوی برای ارسال آن اقدام می‌شود .
وی همچنین به اهدای منابع برای مراکز مختلف فرهنگی استان گلستان اشاره کرد و افزود : طی 5 سال گذشته به برخی از مراکز این استان همچون جامعه المصطفی گرگان، فرماندهی انتظامی استان گلستان و شهرستان آق قلا بیش از 15 هزار نسخه کتاب اهدا و یا به صورت امانت بلند مدت تقدیم شده است .
رشید پور تصریح کرد: مجموعه کتاب‌های اهدایی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی کمک خوبی در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی هم میهنان در این استان خواهد بود .
استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار نفر 83 کتابخانه را داراست که با مجموعه منابع 860 هزار نسخه به بیش از 55 هزار نفر اعضای این کتابخانه‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

 شایان ذکر است سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با احتساب محموله فوق، از ابتدای سال جاری تا کنون 58 هزار 760 نسخه کتاب را به مراکز مختلف فرهنگی کشور اهدا کرده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار