کد خبر: 1128183
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری از مهار و اطفای آتش‌ در عرصه‌های جنگلی توسکا چشمه گلوگاه و دراسله نکا خبر داد.

سرهنگ مجید ذکریایی با اظهار این که آتش سوزی سطحی بوده و به تاج درختان نرسیده بود، افزود: با مشارکت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری نیروهای مردمی آتش خاموش شد و نیروها اکنون در حال لکه گیری محل مناطق آتش سوزی هستند.

طبق اعلام یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی توسکا چشمه گلوگاه و دراسله نکا از بامداد امروز چهارشنبه آغاز شده بود که با حضور به موقع و تلاش حدود ۱۷ساعته نیروها اکنون آتش اطفا شده است.

وی با بیان این که هنوز برآوردی از وسعت آتش سوزی و خسارت به درختان نشده است، بیان کرد: کارشناسان فردا با حضور در محل آتش این مقوله را بررسی و اعلام خواهند کرد.

ذکریایی با ذکر این نکته که با توجه به زمان آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی شرق مازندران ،مطمئنا ناشی از خطای انسانی بوده است،افزود : اگر تمامی افراد ساکن در حاشیه جنگل به خصوص گردشگران به نکات مهم آتش روشن کردن توجه نکنند، خطر آتش سوزی در جنگل چندین برابر می شود.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه حریق در عرصه‌های جنگلی، تجاوز به عرصه‌های ملی و همچنین مشاهده قاچاق چوب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ این نهاد اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران، ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار