کد خبر: 1128088
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ما در قزوین و استان البرز مازوت‌سوزی داریم، اما در شهر تهران مازوت‌سوزی وجود ندارد.

علی سلاجقه  رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در خصوص شایعه مازوت سوزی در شهر تهران گفت: ما در اطراف شهر تهران موضوع مازوت‌سوزی نداریم، زیرا نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند، اما بحثی که در اینجا وجود دارد، بحث تراکم است و اتفاقی که افتاده فارغ از حد توان شهر است که باید مدیریت شود. ما در قزوین و استان البرز مازوت‌سوزی داریم، اما در شهر تهران مازوت‌سوزی وجود ندارد.

وی در مورد آلودگی هوا نیز بیان کرد: رئیس جمهور و تمام بدنه دولت بر مبارزه با این موضوع تأکید کردند و حتی قرار شد بخشی از وقت جلسه آتی هیات دولت به بحث قانون هوای پاک و فرآیند اجرایی آن اختصاص پیدا کند.  

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در آینده نزدیک خبر‌های خوبی در بحث هوای پاک و فرآیند اجرایی آن خواهیم شنید، اظهار کرد: دولت و رئیس‌جمهور بر این موضوع تأکید دارند و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا برای بودجه ۱۴۰۲ اعتباری در این موضوع در نظر بگیرند.

سلاجقه ادامه داد: برآورد اولیه نشان داد که ۱۰۷ هزار میلیارد تومان که البته ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مشترک است و یک ۳ میلیارد دلار برای اجرای این قانون نیاز است و صرف اقدامات مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی و سوخت و صنایع و کارخانه‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: این موضوع مکرر در دولت توصیه و بحث شد. امروز هم ریاست جمهور بحث را مطرح کردند که ان‌شاءالله در نشست آتی دولت این بحث به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و هم بحث‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت طبق قانون هوای پاک اجرا شود.

سلاجقه با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی هم هفته قبل تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده که دولت حتما اعلام خواهد کرد، گفت: در بحث سوخت نیز در یکی دو هفته آینده اعتبار خیلی سنگینی در اصفهان در بحث سوخت و پالایشگاهی هزینه شده است. هم بحث سوخت و هم بحث حمل و نقل عمومی کارشان انجام می‌شود و هم در بحث صنایع و کارخانه بحث‌های خوبی دیده می‌شود.

وی در مورد چاله‌های روغن نیز اظهار کرد: آنچه که در بحث راهداری انجام می‌شود و هرگونه استقراری در مسیر جاده‌ها که اتفاق می‌افتد، حتما با توجه به اینکه یکی از آلاینده‌های اصلی منابع ما چاله‌های روغن هستند از سوی سازمان مدیریت می‌شود، آن‌هایی هم که از قبل بوده‌اند به آن‌ها اخطار می‌دهیم.  

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: اگر بعد از سه اخطار انجام شود پلمپ می‌شود. به آن‌هایی که از قبل در مسیر جاده‌ها هستند و اتفاق می‌افتد نیز ضوابط استقرار را اطلاع داده‌ایم. البته آن‌هایی هم که مجوز جدید گرفته‌اند، ضوابط استقرار به آن‌ها داده‌ایم که باید رعایت کنند.


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار