رپورتاژ آگهی/ شاید به هر دلیلی برای شما هم پیش آمده باشد که مجبور به تعویض سیم کارت خود باشید. مدتی است در سطح شهرهای مختلف برای قیمت سیم کارت ها هزینههای بالایی به بهانه تعویض سیم کارت گرفته میشود در حالی که هزینهای که هر اپراتور برای تعویض سیمکارت در نظر گرفته به مراتب پایینتر از این ارقام است.
سیمکارت کاربران تلفن همراه ممکن است به هر دلیلی مانند سرقت، مفقود شدن و ..... از دسترس خارج شود یا بسوزد. در چنین شرایطی فرد با مراجعه به مراکز فروش سیم کارت برای استفاده از شماره قبلی خود ملزم به دریافت سیمکارت جدید میشود. به گفته برخی از مشترکان در موارد مختلف برای خرید سیم کارت خود با شماره قبلی هزینههای بالایی از سوی برخی واحدها که امور مربوط به موبایل را انجام میدهند اخذ شده است. اما در این خصوص اپراتورهای تلفن همراه تاکید دارند که برای تعویض سیم کارت نیاز به پرداخت هزینههای این چنینی نیست و هزینههای مربوط به این موضوع کاملا مشخص است. بنابر اعلام اپراتور اول ارتباطی کشور یا همراه اول، دفاتر پیشخوان دولت برای مشترکان همراه اول امور مربوط به سیم کارت را انجام داده و بابت این موضوع مبلغی معادل 10 هزار تومان در قبض مشترکان سیمکارت های دائمی اعمال میشود.
همچنین مشترکان اعتباری این اپراتور در صورتی که در حساب خود شارژ داشته باشند مبلغ 10 هزار تومان از شارژ آنها کم میشود، در غیر این صورت دفاتر مربوطه از مشترک 10 هزار تومان دریافت میکند. مسوولان اپراتور اول ارتباطی کشور با تاکید بر اینکه دریافت هزینهای بالاتر از این رقم از سوی واحدهای فعال در بازار خلاف قانون است از شهروندان خواست در صورتی که با چنین افرادی مواجه شدند موضوع را به اپراتور اطلاع دهند. "در صورت سوختن سیمکارت لازم است مالک با در دست داشتن کارت ملی به یکی از نمایندگیهای مجاز و یا فروشگاههای رسمی همراه اول مراجعه و با پرداخت مبلغ 10 هزار تومان نسبت به دریافت سیمکارت جدید اقدام کنند.
همچنین در صورت مفقودی لازم است مشترک از طریق تماس با مرکز تماس و یا مراجعه به یکی از نمایندگیهای مجاز و یا فروشگاههای رسمی همراه اول پس از اهراز هویت نسبت به غیر فعال کردن سیمکارت اقدام و از طریق مراجعه به یکی از نمایندگیهای مجاز و یا فروشگاههای رسمی همراه اول با پرداخت مبلغ گفته شده سیم کارت جدید دریافت کند."
بنابر اعلام روابط عمومی اپراتور دوم، مشترکان ایرانسل هم می توانند با همراه داشتن کارت ملی خود (یا شناسنامه جدید حاوی کد ملی) به مراکز خدمات مشترکان اختصاصی و یا هر یک از نمایندگان مجاز فروش محصولات و خدمات ایرانسل در سراسر کشور مراجعه و نسبت به تعویض سیمکارت خود اقدام کنند.
همچنین در مناطق 22 گانه شهر تهران، از طریق تماس با شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از سایر خطوط درخواست دریافت سیمکارت جایگزین را ثبت و یا پیگیری کنند. تحویل سیمکارت جایگزین به مشترکان از طریق پیک و در روزهای شنبه تا پنجشنبه و در ساعت معین شده، در بازه زمانی ساعت ۸ تا ۱۶ انجام میشود. سیمکارت جایگزین یک ساعت پس از تحویل به مشترک فعال میشود. هنگام تحویل سیم کارت ، حضور مالک به همراه اصل کارت ملی (یا شناسنامه جدید حاوی کد ملی) و یک برگ کپی از آن الزامی است. این سرویس جدید ایرانسل، هم اکنون در تهران بزرگ راهاندازی شده و در سایر مناطق نیز قابل دسترسی خواهد بود.
این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.