کد خبر: 1123918
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
بازی پرگل فینال مسابقات جام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجب شد تا رکورد گل‌زده در ادوار این تورنمنت فوتبالی شکسته شود.

دیدار نهایی بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال شامگاه امروز بین تیم‌های آرژانتین و فرانسه برگزار شد. در این دیدار شاگردان لیونل اسکالونی موفق شدند با درخشش مسی و مارتینز در ضربات پنالتی برابر فرانسه مدعی عنوان قهرمانی به برتری برسند. این بازی در وقت قانونی و اضافه با تساوی سه بر سه به پایان رسید.

تیم ملی آرژانتین با کسب این پیروزی به سومین عنوان قهرمانی خود در ادوار جام جهانی فوتبال رسید. در این دوره از مسابقات امباپه با هشت گل زده کفش طلای مسابقات را از آن خود کرد.

بررسی آمار و ارقام جام جهانی فوتبال نشان از آن دارد که بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس پرگل‌ترین بازی بیست و دومی دوره جام جهانی بود در آن بازی تیم انگلیس موفق شد تیم ملی فوتبال ایران را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست دهد. تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز با نتیجه هفت بر صفر کاستاریکا را شکست داد و پرتغال نیز با نتیجه هفت بر یک از سد سوئیس گذشت.

تا پیش از دیدار نهایی جام جهانی فوتبال ۱۶۶ گل در تورنمنت قطر به ثمر رسیده بود که با ۶ گل زده فینال شمار گل‌های بیست و دومین دوره جام جهانی به ۱۷۲ رسید و رکورد بیشترین گل زده در یک دوره این رقابت‌ها شکسته شد.

تا پیش از این پرگل‌ترین دوره جام جهانی فوتبال مربوط به سال ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۴ برزیل بود. در این ۲ دوره ۱۷۱ گل به ثمر رسید. در جام جهانی فوتبال روسیه نیز ۱۶۹ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار