کد خبر: 1121550
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران گفت: نقش عنصر اخلاق سیاسی در افزایش سرمایه اجتماعی بسیار تعیین کننده است.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: قرآن افراد جامعه را به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ گروه اول کسانی که هوا و هوس در وجود آن‌ها حکومت می‌کند و علم و ایمان در مدیریت جان و روح انها نقشی ندارد.

وی افزود: گروه دوم که در یک قله از معرفت الله قرار دارند و دارای خوف عقلی و معرفتی هستند و همانطور که امام فرمودند؛ عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید، این معرفت انسان را از گناه باز می‌دارد و این معرفت بود که یوسف پیامبر را در آن قله کمال انسانیت قرار داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همه‌ی ما و کسانی که در یک جایگاهی از مدیریت در این نظام قرار داریم دارای مسئولیت ویژه هستیم و باید به طور جدی مراقب باشیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: عامل اخلاق سیاسی نقش تعیین کننده در سلامت، پویایی و نشاط سیاسی جامعه دارد.

وی افزود: همانطور که در ساختار جمهوری اسلامی ایران طبق اصل سوم قانون اساسی تمامی قوانین و مقررات باید در چارچوب موازین اسلامی و محور قرآن و سیره پیامبر و ائمه باشد، عملکرد مسئولان نیز باید منطبق بر ارزش‌ها، قواعد، موازین و اصول اخلاق اسلامی باشد.

وی افزود: اگر نفس مهار شد، عقل و دین در جان انسان حکومت کرد، این رفتار سیاسی اخلاقی است و مدیریت سیاسی مبتنی بر اخلاق خواهد بود. نقش عنصر اخلاق سیاسی در افزایش سرمایه اجتماعی بسیار تعیین کننده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار