کد خبر: 1121515
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
رئیس جمهور روسیه به منظور شرکت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا وارد قرقیزستان شد.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور شرکت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا وارد قرقیزستان شد.

بر اساس این گزارش، قرار است در این اجلاس تشکیل بازار گاز مشترک و راه اندازی شورای مشترک بین ادارات بخش انرژی که موجب تعمیق بیشتر همکاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و توسعه بازار یکپارچه خدمات خواهد شد، مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین طی این اجلاس مجموعه‌ای از اسناد مورد موافقت قرار رفته و رویکردهای اصلی فعالیت‌های این اتحادیه در سال ۲۰۲۳ مشخص خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه این اجلاس دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و قرار است مذاکره دوجانبه ای با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان داشته باشد.

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه هشدار دارد نبرد نظامی این کشور با اوکراین ممکن است به درازا بکشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه ممکن است برای مدت طولانی در اوکراین بجنگد، اما وی نیازی به بسیج سربازان ذخیره در این مرحله از جنگ با اوکراین نمی بیند.

رئیس جمهور روسیه در مورد مدت زمان عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تاکید کرد که این عملیات می‌تواند یک روند طولانی را طی کند. پوتین در عین حال خاطرنشان کرد که پس از فراخوان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره ارتش روسیه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، در حال حاضر ضرورتی برای فراخوان دوباره نیروهای نظامی در روسیه وجود ندارد.

پوتین گفت که از این مجموع، ۱۵۰ هزار تن هم اکنون در اوکراین مستقر هستند. به گفته رئیس جمهور روسیه ۷۷ هزار نفر نیز از نیروهای بسیج شده در یگان‌های رزمی قرار دارند و بقیه وظایف دفاعی را انجام می‌دهند.

وی در خصوص مواضع ضد روسی غرب تاکید کرد: این همان چیزی است که ما با آن سر و کار داریم. تنها یک پاسخ از طرف ما می‌تواند وجود داشته باشد و آن هم مبارزه مداوم برای منافع ملی روسیه است و ما دقیقاً این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) فرمان عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. با آغاز عملیات نظامی روسیه، آمریکا و اوکراین با هدف توقف پیشروی ارتش روسیه و زمین‌گیرکردن آن در خاک اوکراین و همچنین کاهش درآمدهای ارزی مسکو، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات مدرن به ارتش اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه به‌ویژه بخش صادرات محصولات نفتتی و گازی وضع کردند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار