کد خبر: 1121503
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
تنها چند روز پس از هشدار مقام‌های پلیس آمریکا در مورد افزایش سرقت خودرو در سراسر ایالات متحده، حالا پلیس این کشور در آستانه تعطیلات سال جدید میلادی هشدار داده است که موارد زاغ زنی و سرقت از مشتریان بانک‌ها هم به شدت افزایش یافته است.
 

پلیس آمریکا چند روز پیش به مردم هشدار داد که حتی در اماکن عمومی به ویژه جایگاه‌های سوختگیری، هوشیار و مراقب باشند زیرا حملات خشونت آمیز افزایش یافته است.

فقط در فیلادلفیا، امسال بیش از ۱۲۰۰ فقره سرقت خودرو گزارش و ثبت شده که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

حال پلیس کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد در جنوب کالیفرنیا، سارقان سابقه دار در کمین می‌نشینند و قربانیان خود را از میان مشتریان بانک‌ها انتخاب و قبل از رسیدن به مقصد، دار و ندار آنها را سرقت می‌کنند.

بنا بر اعلام پلیس کالیفرنیا، تیم سارقان بدین شکل عمل می‌کنند که عده‌ای زاغ زن، افراد مورد نظر را در مراکز خرید معروف شناسایی و تا بانک‌ها تعقیب می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند آنها پول نقد دریافت کردند، به همدستان خود اطلاع می‌دهند تا در محلی مناسب مثل قسمت‌های خلوت پارکینگ‌های عمومی یا در مسیر به آنها حمله و با تهدید سلاح سرد و گرم، پول و اموال گرانقیمت قربانیان نگون بخت خود را بدزدند.

پیشتر نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که خانواده‌های ساکن سانفرانسیسکو در پی گسترش احساس ناامنی به علت افزایش دزدی، تیراندازی و تجاوز، به استخدام ماموران امنیتی خصوصی برای گشت زنی و نگهبانی در مکان‌های سکونتشان روی آورده‌اند.

خانواده‌های ساکن سانفرانسیسکو بزرگ ترین و مهم ترین شهر ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا، با توجه به افزایش سرسام آور جرائم و جنایات بی رحمانه از تجاوز و تیراندازی گرفته تا دزدی از خودروها و خانه های مسکونی ناشی از فقر در پی به کار گیری ماموران امنیتی خصوصی برآمده‌اند.

بر اساس آمار رسمی پلیس؛ میزان دزدی از ماه مه ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ با شکستن شیشه خودروها در برخی محله‌ها مانند محله مرکزی این شهر که چند مکان گردشگری را در بر می‌گیرد، ۷۵۳ درصد افزایش یافته است.

در رخدادی جالب، هم زمان با اعلام لوندون برید شهردار سانفرانسیسکو درباره تعیین جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای دریافت اطلاعات برای کمک به شناسایی، بازداشت و محکوم کردن مرتکبان و عاملان جرائم، یک زن و شوهر در چند محله دورتر قربانی دزدان شدند.

ساکنان این شهر گفته‌اند که با وجود نصب سامانه‌های دزدگیر و دوربین امنیتی در خانه‌هایشان، خواستار به کارگیری پلیس خصوصی هستند.

شبکه سی بی اس سانفرانسیسکو گزارش داد که ماموران گشت ویژه شبانه که زیر نظر کمیسیون پلیس به عنوان مامور امنیتی خصوصی فعالیت می‌کنند، ماهانه از هر یک از ساکنان محل، ۶۵ دلار دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار