کد خبر: 1121308
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
شهردار تهران با بیان اینکه نیازمند این هستیم تا نقشه مدارس شهر تهران احصا شود و پیشنهادی برای بازطراحی کل مدارس داشته باشیم، گفت: می‎‌توانیم ۳۵۳ مدرسه را در محلات شهر پشتیبانی کنیم و باری را از دوش آموزش و پرورش برداریم.

در نشست مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه‎‌های آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد، درباره موضوعات مشترک و ایجاد هم‌افزایی بین این دو مجموعه بحث و تبادل نظر شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اینکه باید تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است را مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید بنای تربیتی در این تفاهم‌نامه را به عنوان یک الگوی مادر و قابل تسری داشته باشیم تا در استان‌های دیگر نیز قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بحث مولدسازی که توسط سران قوا به تأیید رسید و رهبر معظم انقلاب نیز تأیید فرمودند باید تفاهم‎نامه‎ها را امضا و بعد از آن سریعا آن را اجرا کنیم، افزود: ظرفیت‎های زیادی در حوزه فضا و ساخت‎وساز داریم که باید نقص‎ها را در این زمینه برطرف کنیم.

نوری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شهر تهران را براساس هویت‎های ایرانی-اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت عمومی به جهان نشان دهیم و اگر در این راه از ظرفیت گروه‌های مردمی نیز استفاده کنیم، می‎تواند الگویی پایدار، مانا، جذاب و قابل ارائه برای کشور ما و دیگر کشورها به نمایش گذاشته شود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه اظهار کرد: تکیه کار ما بر مسائل فرهنگی است. بنیان فرهنگی همه شئون جامعه را تحت تاثیر قرار می‎دهد و از آنجا که این بنیان خودش تحت تأثیر تعلیم و تربیت است، بالطبع ما نیز وظایف و تکالیفی را نسبت به نهاد تعلیم و تربیت داریم.

وی با بیان اینکه در شهرداری در سه سطح می‎توانیم در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشیم که ناظر به مدارس، معلمان و دانش آموزان است، افزود: درباره مدارس حداقل خدمت ما، کمک به بازسازی مدارس است.

زاکانی ادامه داد: نیازمند این هستیم که نقشه مدارس شهر تهران احصا شود تا پیشنهادی را برای بازطراحی کل مدارس داشته باشیم و بتوانیم یک تفاهم بزرگ منعقد کنیم که در آن ظرفیت‎های آموزش و پرورش مولدسازی شود و در خدمت توسعه آموزشی قرار گیرد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: نکته بعدی قبول مسؤولیت مدارس است. ما می‎توانیم ۳۵۳ مدرسه را در محلات شهر پشتیبانی کنیم و باری را از دوش آموزش و پرورش برداریم.

وی اضافه کرد: پشتیبانی ما در موضوع معلمان می‎تواند این باشد که به دغدغه فراغت و مسکن آنها توجه کنیم و ظرف چند سال مشکل مسکن آنها را حل کنیم. همچنین یک ارتباط و پیوستگی جدی با آنها داشته باشیم و از ظرفیت این قشر در مجموعه خودمان استفاده کنیم و بخشی از ظرفیت‌های خودمان را در محلات با استفاده از تعامل و بهره‎گیری از ظرفیت معلمان بارور کنیم.

زاکانی عنوان کرد: می‎توان یک اوقات فراغت موثر و رشد دهنده را برای دانش‌آموزان مدنظر داشت. همچنین می‌توان فعالیت‎های فوق برنامه برای دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت‎های مختلف شهرداری انجام داد؛ علاوه بر این می‎توانیم چند اردوگاه را در تهران راه اندازی کنیم و در خدمت نوجوانان قرار دهیم.

وی یادآور شد: موضوع به‎کارگیری دانش‌آموزان برای تحول در محلات می‎تواند مورد توجه قرار گیرد تا دانش‌آموز یک عنصر اثرگذار در جامعه باشد و مدیریت شهری را نقد کند و با آن ارتباط بگیرد؛ یک نمونه از این محور، گروه‎های دوام است که دانش‌آموزان می‎توانند در این موضوع به ما کمک کنند.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه می‎توانیم یک بسته‎ای را در زمینه ارتباط‎مان داشته باشیم و در خدمت آموزش و پرورش به عنوان بخش اثرگذار جامعه باشیم و نقشی در ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید با همکاری دو مجموعه درباره بخش‎های مختلف به یک نقشه راه مشترک برسیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار