کد خبر: 1121178
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
آمریکا و انگلیس در واکنش به افزایش قیمت انرژی ناشی از جنگ روسیه علیه اوکراین و به منظور قطع وابستگی‌ها از مسکو همکاری‌های خود در این زمینه را گسترش می‌دهند.

به گزارش روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، در مواجهه با افزایش قیمت انرژی در پی جنگ روسیه علیه اوکراین، انگلیس و آمریکا همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند.

دولت انگلیس شب گذشته اعلام کرد، ایالات متحده قصد دارد در سال آینده حداقل ۹ تا ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع (LNG) را از طریق پایانه‌های بریتانیا صادر کند. این دو برابر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. لندن گفت: این برای شرکای بریتانیایی و اروپایی مفید خواهد بود، زمانی که ما سعی کنیم تاسیسات ذخیره گاز را در سال آینده پر کنیم.

بر این اساس ایالات متحده آمریکا و انگلیس می‌خواهند تمام مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان را شناسایی و حل کنند. برای این منظور، یک کارگروه مشترک تشکیل خواهد شد که از جمله می‌خواهد راه‌هایی برای کاهش وابستگی جهانی به انرژی روسیه پیدا کند. برای این منظور، تلاش‌ها برای افزایش بهره وری انرژی باید ترویج شود و از گذار به انرژی پاک حمایت شود و توسعه هیدروژن پاک در سراسر جهان تسریع شود. هدف دیگر ارتقای انرژی هسته‌ای غیرنظامی به عنوان استفاده ایمن از انرژی است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که این توافق به کاهش قیمت‌ها برای مصرف کنندگان و پایان دادن به وابستگی به انرژی روسیه یک بار برای همیشه کمک می‌کند.

سوناک گفت: بریتانیا و ایالات متحده با هم تضمین خواهند کرد که قیمت جهانی انرژی و امنیت عرضه ملی ما دیگر هرگز نتواند توسط هوس‌های یک رژیم در حال شکست دستکاری شود.

در بریتانیا، تقریباً مانند هر جای دیگری در جهان، قیمت انرژی از زمان شروع جنگ روسیه علیه اوکراین به شدت افزایش یافته است. دولت انگلیس قیمت واحد‌های برق و گاز را محدود کرده است و باید ده‌ها میلیارد پوند برای این کار هزینه کند.. با این وجود، میلیون‌ها نفر در انگلیس در خطر فقر انرژی هستند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار