کد خبر: 1121176
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در آستانه سالگرد روی کار آمدن دولت ائتلافی آلمان به رهبری "اولاف شولتز"، حدود دو سوم شهروندان آلمانی از کار آن ناراضی هستند.

به گزارش روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بعد از گذشت یک سال از روی کار آمدن دولت ائتلافی آلمان متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات ها به رهبری "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان حدود دو سوم آلمانی ها از کار این دولت ناراضی هستند.

در نظرسنجی موسسه تحقیقاتی یوگو به نمایندگی از خبرگزاری آلمان، 33 درصد نسبتاً ناراضی و 33 درصد دیگر از کار این ائتلاف دولتی بسیار ناراضی بودند. از سوی دیگر، تنها 3 درصد بسیار راضی و 23 درصد نسبتاً راضی هستند.

کابینه اولاف شولتز حدود یک سال پیش در این پنجشنبه سوگند یاد کرد. رای دهندگان احزاب ائتلافی کار دولت را بسیار متفاوت ارزیابی می کنند.

در حالی که اکثریت 56 درصدی در بین طرفداران حزب سبز از کار دولت راضی هستند، این میزان در میان رای دهندگان حزب لیبرال دموکرات تنها 24 درصد است. در میان حامیان حزب سوسیال دموکرات راضی و ناراضی تقریباً به طور مساوی بین 48 تا 47 درصد تعادل دارند.

در این نظرسنجی، رضایت از کار صدراعظم آلمان فقط اندکی بهتر از کل دولت است. بر این اساس 64 درصد شهروندان از کار صدر اعظم ناراضی و 29 درصد راضی هستند. به این ترتیب شولتز به وضوح مقایسه با سلف خود آنگلا مرکل شرایط بدتری دارد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت 51 درصدی شهروندان آنگلا مرکل، سلف شولتز را صدراعظم بهتری می دانند. تنها 19 درصد فکر می کنند که شولتز صدر اعظم بهتری است. حتی در میان رای دهندگان حزب سوسیال دموکرات تمایل به مرکل با 39 نسبت به 37 درصد غالب است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که سبزها به احتمال زیاد به عنوان برندگان اولین سال ائتلاف موسوم به آمپل دیده می شوند. 28 درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که سبزها سیاست خود را در ائتلاف به بهترین شکل اجرا می کردند. 23 درصد بر این باورند که حزب سوسیال دموکرات بیشترین تأثیر را بر سیاست دولت ائتلافی داشته است و تنها 19 درصد ایده های حزب لیبرال دموکرات را به احتمال زیاد محقق می دانند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که با وجود همه نارضایتی ها از ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی تنها یک اقلیت 31 درصدی معتقدند که این ائتلاف پیش از موعد از هم خواهد پاشید. از سوی دیگر، 47 درصد می گویند که این دولت تا انتخابات بعدی فدرال در سال 2025 بر جای خواهد ماند. 74 درصد از رای دهندگان سبز معتقدند که ائتلاف تا سال 2025 ادامه خواهد داشت، 62 درصد از طرفداران حزب سوسیال دموکرات و 58 درصد از طرفداران لیبرال دموکرات هم چنین باوری داشتند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار