کد خبر: 1121158
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
پرورش دهندگان درخت کریسمس در بلژیک با تاثیر افزایش قیمت های بالای انرژی و تورم ناشی از جنگ اوکراین دست به گریبان هستند.

«جرالد دو وترز» مدیر یک شرکت پیشرو در زمینه پرورش درخت کریسمس موسم به «گرین کپ» گفت: ما متحمل افزایش قیمت سوخت، کود و همه محصولات جانبی پلاستیکی هستیم.

به نظر می رسد سال جاری بابانوئل هدایای کریسمس را زیر درختانی گران قیمت تر قرار دهد، زیرا اروپا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.

هزینه های بسته بندی و نیروی کار با گذشت ۹ ماه از جنگ اوکراین و حمله روسیه به این کشور، افزایش یافته است.

انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ تورم سالانه در بلژیک ۹.۵ درصد باشد و دستمزها به طور خودکار مطابق با رشد قیمت ها طبق قوانین این کشور افزایش یابد.

دو وترز به خبرگزاری فرنسه گفت: هزینه تولید یک درخت به میزان ۲۰ درصد بیشتر شده است.

به گفته مقام های محلی، منطقه والونیا در بلژیک هر سال دو میلیون درخت کریسمس پرورش می دهد و این کشور دومین صادرکننده بزرگ درخت صنوبر در اروپا پس از دانمارک است.

یک مشکل دیگر، پیدا کردن رانندگان کامیون در بلژیک است زیرا بسیاری از آنها به دلیل افزایش قیمت سوخت از انجام این شغل دلسرد شده اند.

افزایش قیمت ها برای تولیدکنندگان قرار است بر مصرف کنندگان نیز تاثیر گذارد، زیرا این قشر با چشم انداز افزایش هزینه های وعده های غذایی کریسمس روبه رو هستند.

«جاناتان ریگا» رئیس اتحادیه صاحبان پرورش و فروش درخت و گل در منطقه آردن در جنوب شرقی بلژیک تخمین زد که مشتریان باید امسال بین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر یا به عبارتی ۲ تا ۳ یورو برای یک درخت متوسط بپردازند.

اما با وجود آشفتگی موجود، پرورش دهندگان درخت مطمئن هستند که می توانند شرایط سخت تر را مدیریت کنند.

در دو سال گذشته این قشر فروش فوق العاده ای داشتند، زیرا محدودیت های کرونایی باعث تعطیلی فعالیت های تفریحی شد و افراد بیشتری به تزئین درخت کریسمس در منازل خود رو آوردند.

در این میان، علاوه بر افزایش تورم، برخی نگران چالش های طولانی مدتی هستند که تغییرات آب و هوایی ممکن است برای درختان در حال رشد به وجود آورد.

در سال جاری، خشکسالی طولانی مدت در تابستان باعث از بین رفتن درختانی شد که وسط مزارع خشک شده بودند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار