کد خبر: 1121073
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
روند بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس برگزار و مخالفان و موافقان نظراتشان را درباره وزیر پیشنهادی دولت بیان کردند.
مهرداد بذرپاش،‌ وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی به همراه اعضای هیات دولت وارد صحن مجلس شد و روند بررسی صلاحیت وی توسط نمایندگان آغاز شد.

با توجه به برگزاری سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران،‌ آیت‌الله رئیسی موفق به حضور در مجلس نشد و روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی با گزارش سخنگوی کمیسیون عمران آغاز شد.

موافقت کمیسیون کشاورزی با برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

 ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه در تشریح گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده مهرداد بذرپرش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: وزارت راه یکی از وزارت های پیشران دولت است و مسئولیت ساماندهی مسکن شهروندان را بر عهده دارد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسات برگزار شده بر هوشمندسازی حمل و نقل کشور با محوریت امنیت راه‌ها و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی و رفع تبعیض اختصاص اعتبارات و امکانات و توجه به مناطق محروم تاکید کرده است و انتظارات کمیسیون از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی این است که در موضوع حمل‌ونقل کشاورزی تمهیدات لازم را داشته باشد و همچنین تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی که یکی از زیرساخت‌های مهم کشاورزی است را از مهرداد بذرپاش خواستاریم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: این کمیسیون با طرح و برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافق است.

بذرپاش برای مشکلات بوروکراسی حاکم بر این وزارتخانه چه راهکاری دارد؟

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس به عنوان مخالف اول در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اهمیت جایگاه وزارت راه و شهرسازی گفت: در حوزه حمل و نقل چالش های بسیار زیادی داریم و پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی،‌ارتباط با همسایگان در حوزه  وظایف این وزارتخانه است.

عسگری افزود: وزارتخانه ای که اگر درست  مدیریت کند می‌تواند نیمی از هزینه‌های خانوار را کاهش دهد اما متاسفانه در سال‌های اخیر با تورم عجیبی در حوزه مسکن مواجه بودیم و این افزایش قیمت فشار زیادی بر مردم وارد کرده است. آیا بعد از گذشت نزدیک به یک سال و نیم تا چه میزان پیشرفت داشته ایم؟ آیا دولت این مشکلات را شناسایی کرده است؟

وی با اشاره موانع جدی در حوزه مسکن، اظهار کرد: ما به موضوع اقتصاد زمین توجه درستی نکردیم و این امکان در کشور ما فراهم است و ما می‌توانیم با حل این معضل، معیشت مردم را متحول کنیم. برنامه آقای بذرپاش برای این حوزه چیست؟ چرا جلسات شورای عالی مسکن به طور منظم تشکیل نمی‌شود؟ گویی ما یک ماشین معیوب داریم و با تعویض راننده به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

عسگری افزود:  اولین مشکل حوزه مسکن، بحث تامین زمین است و ما امروز جزو پرتراکم ترین کشورها هستیم و در تهران،‌دوبرابر شهر توکیو و لندن،‌بارگذاری جمعیت کرده ایم. طبق سند آمایش، 10 درصد از زمین ما،‌درجه یک قابل سکونت است و این یعنی اگر ما می توانیم تا 750 میلیون نفر بارگذاری مسکن انجام دهیم اما امروز کلان شهرهایی ایجاد کرده ایم که جمعیت در آن محصور شده است.

نماینده مردم کرج در ادامه تصریح کرد: هرکسی که وزیر شود، تا موفق به حل این مشکلات نشود، به توفیق مورد نظر،‌ دست پیدا نخواهد کرد. ایشان برای مشکلات بوروکراسی حاکم بر این وزارتخانه چه راهکاری دارند؟

وی افزود: باید تولید مسکن را مردمی سازی کنیم چرا که ساخت 4 میلیون مسکن آپارتمانی،‌نیازمند 4 هزار همت است و این سرمایه قرار است از کجا تامین شود؟

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار