کد خبر: 1120640
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

سرويس شبكه های اجتماعی جوان آنلاين: حميد كثيری در كانال ايتا خود نوشت:

واقعیت این است که دست حاکمیت برای برخورد با این‌ها بسیار باز است و می‌توان با کسب‌وکار‌های فیزیکی و مجازی این برخورد‌ها را داشت؛

با آن‌هایی که کسب و کار فیزیکی دارند خیلی حرفی نیست، چون به نظر می‌رسد تکلیف مشخص است و دستگاه‌های مسئول در صورت صلاحدید برخورد خواهند کرد. #مجوزات_صنفی و برخورد‌های مالیاتی ابتدایی‌ترین نوع برخوردهاست!

اما کسب و کار‌های مجازی؛
 کسانی که معمولاً در این اغتشاشات دیده نمی‌شوند! اما اثر بسیار بیشتری دارند. این‌ها یا سایت دارند یا پیج اینستاگرام و روبیکا یا کانالی در تلگرام و ... یا اینکه حتی کسب و کار فیزیکی هستند، اما رسانه‌های مجازی هم دارند!

این‌ها در روز‌های گذشته و این ۳ روز باز نبودن‌شان را تبلیغ کردند! حالا یا مثل نشر چشمه بهانه‌هایی، چون انبارگردانی آوردند یا گفتند حال‌مان بد است، یا مثل علی دایی صرفاً اعلام کردند بسته هستند (بگذریم که اغلب در پشت صحنه کار می‌کنند؟!)

یک کار ساده این است که می‌توان تمامی #مجوزهای_الکترونیک آن‌ها را باطل کرد!

 اگر آن کسب و کار درگاه بانکی دارد، مجوزش باطل شود و برای بازپس‌گیری آن محرومیت‌های زمانی در نظر گرفته شود. (هم درگاه‌های مستقیم بانکی و هم درگاه‌های واسط، هر دو)
اگر نشان اعتماد الکترونیک (ای‌نماد) دارد می‌تواند باطل شود!
 اگر از درگاه ساماندهی نشان دریافت کرده می‌تواند باطل شود.
 اگر ...

برخی نیز هستند که مستقیم با حساب‌های بانکی‌شان کار می‌کنند و مردم برای #حساب_شخصی آن‌ها پول واریز می‌کنند که باز هم اگر حاکمیت بخواهد برخورد کند تکلیف مشخص است!

اما یک پیشنهاد مهم‌تر.
چه خوب می‌شود اگر قوه قضائیه یا هر نهاد مسئولی سریعاً #سامانه‌ای طراحی کند که مردم بتوانند گزارش متخلفین را اعلام کنند. قرار نیست فقط با کسی که پیج اینستای بالای یک میلیون دارد برخورد شود، گاهی شخصی، یک رسانه ۳۰ هزار نفره دارد، اما در آن منطقه‌ای که کار می‌کند درجه تأثیرش بسیار بالاست. اینکه مردم بتوانند آن را گزارش بدهند و در پرونده فرد پست و استوری او #سند بشود، بسیار دست دستگاه‌های نظارتی را برای برخوردهایِ آتیِ احتمالی باز خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار