کد خبر: 1120636
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد که از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت می‌کند، امروز برای سومین دفعه وزیر خارجه آن کشور را به پارلمان فراخواند تا او را متقاعد به قطع رابطه با ایران یا حداقل اخراج سفیر کند.
علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد امروز برای سومین بار وزیر امور خارجه آن کشور را به پارلمان فراخواند تا دولت سوئد ارتباطش را با ایران قطع کند یا اینکه حداقل سفیر ایران را از آن کشور اخراج کند، اما وزیر امور خارجه سوئد با هر دو درخواست این نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد مخالفت کرد.

این در حالی است که دولت سوئد در ماه‌ها و سال‌های گذشته روابط مطلوبی با ایران نداشته و در ماجرای حمید نوری تحت تاثیر اتهام‌سازی‌های اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که در گذشته در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داشت، عمل کرده است.

«حمید نوری» شهروند ایرانی حدود سه سال است که به اتهام واهی نقش داشتن در برگزاری دادگاه‌های منافقین در سال 67 در سوئد زندانی است و در یک سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

خانواده حمید نوری که چند بار به سوئد سفر کرده و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد موفق به دیدار با وی نشده است، اخیراً از وضعیت جسمانی حمید نوری و بیماری که وی از ناحیه چشم رنج می‌برد، ابراز نگرانی کرده‌ و گفته‌ است در زندان شکنجه می‌شود.

اما علیرضا آخوندی که نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران نگران است، تاکنون پیگیری نسبت به وضعیت حمید نوری نداشته و بلکه در گفتگویی که چندی پیش با همین شبکه تلویزیونی داشت از اقدامات دستگاه قضایی سوئد حمایت کرد و گفت: «در دموکراسی واقعی دستگاه قضایی مستقل است و ما هیچ دخالتی نخواهیم کرد.»

البته عدم مداخله‌ای که آخوندی از آن سخن می‌گوید گویا تنها معطوف به داخل کشور سوئد است و در روابط با دیگر کشورها دموکراسی‌‌اش تعریف دیگری دارد؛ چراکه وی به عنوان نماینده پارلمان سوئد به صراحت خطاب به معترضان در داخل ایران اعلام می‌کند که در کنار آن‌هاست و پشتیبانی‌شان خواهد کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار