کد خبر: 1120593
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
مایک ترنرعضو ارشد حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات دونالد ترامپ برای ملغی ساختن قانون اساسی آمریکا با تاکید دوباره درخصوص ادعای تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را محکوم کرد.
در پی انتشار گزارشی در نشریه «نیویورک پست» درمورد لاپوشانی اطلاعات و محتوای ایمیل های توئیتری لپ تاپ هانتر بایدن (پسر جوبایدن) از سوی رسانه ها و شرکت های فنآور که درست ۶ روز پیش از اعلام نامزدی جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در یک تعمیرگاه در «دلاور» محل سکونت جوبایدن یافت شد. دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی اختصاصی خود، «تروث»خواستار خاتمه بخشیدن و کنارگذاردن قانون اساسی آمریکا و اعلام کردن خود بعنوان پیروز واقعی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد.

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» در واکنش به این اظهارات ترامپ در گزارشی نوشت: مایک ترنر در جریان مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» (CBS) ادعای ترامپ را محکوم کرده است.

بنابراین گزارش این عضو ارشد جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: کاملا آنرا محکوم می کنم و با اظهاراتی که ترامپ بیان کرده به شدت مخالفم، ترامپ هزار اظهار نظر کرده که من با همه آنها مخالفم و (علاوه بر آن) معتقدم مردم (رای دهندگان آمریکایی) قطعا درباره ارزیابی یک نامزد (ریاست جمهوری ۲۰۲۴) این مساله را مدنظر قرار خواهند گرفت.

در همین حال «مایک لایلر» (Mike Lawler) نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت نیویورک نیز گفت: قطعا از گفته های ترامپ حمایت نمی کنم چرا که قانون اساسی آمریکا برای حمایت از حقوق شهروندان کشور وجود دارد.

سکوت جمهوریخواهان

این گزارش می افزاید: شماری از اعضای حزب جمهوریخواه از جمله « دیوید جویس » (David Joyce) نماینده حزب جمهوریخواه از ایالت اوهایو از محکوم کردن ترامپ در مورد کنار گذاردن قانون اساسی آمریکا خودداری ورزیده اند.

درهمین حال تارنمای نشریه آمریکایی «یواس‌ای تودی» نیز نوشت: اعضای رده بالای حزب جمهوریخواه همچنان درخصوص اظهارات اخیر ترامپ سکوت اختیار کرده اند، به تازگی توئیتر با مجوز ایلان ماسک مالک جدید آن مطالبی در مورد نحوه رسیدگی به اخبار موجود در لب تاپ هانتر بایدن در طول کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ را منتشر کرده است.

آمریکایی‌ها خواستار شفاف‌سازی درباره معاملات مشکوک پسر بایدن هستند

به گزارش ایرنا، روزنامه "نیویورک پست" در مورخ ۸ آذرماه ۱۴۰۱ نوشته بود: بر اساس نتایج نظرسنجی "راسموسن ریپورتز" ، ۶۲ درصد رای دهندگان آمریکایی موافق هستند که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در دوره جدید کنگره، تحقیقاتی را در مورد معاملات تجاری خارج از کشور «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهوری آمریکا آغاز کنند.

ماجرا بر سر روابط تجاری مشکوک هانتر بایدن با مقام های اوکراینی و چینی در اکتبر ۲۰۲۰ نخست توسط همین روزنامه آمریکایی رسانه ای شد. در این میان، شخص رئیس جمهوری اگرچه بارها صحبت در مورد این ادعاها را رد کرده، اما اطلاعات بدست آمده از لپ تاپ هانتر بایدن گفته های پدر را مورد تردید قرار داده است؛ دو همکار سابق هانتر ادعا کرده‌اند که براساس ایمیلی که در لپ‌تاپ وی پیدا شده، به یک «مرد بزرگ» اشاره می‌کند که ۱۰ درصد از قرارداد با شرکت دولتی چینی CEFC Energy را کاهش داده است.

این روزنامه در ادامه یادآور شده که هانتر در سال ۲۰۱۴، زمانی که در هیات مدیره شرکت خدمت می کرد، پدرش را به یکی از مدیران شرکت انرژی اوکراین "بوریسما" معرفی کرده است.

لپ تاپی از جهنم

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز چندی پیش گزارش داد کتابی به نام «لپ تاپی از جهنم» (Laptop from Hell) توسط «میراندا دوین» (Miranda Devine) مقاله نویس نشریه آمریکایی نیویورک پست و یکی از کارشناسان این شبکه خبری انتشار یافت.

در شرح این کتاب آمده است، هنگامی که هانتر بایدن معتاد به مواد مخدر در بهار ۲۰۱۹ لپ تاپ خود را در یک تعمیرگاه در دلاور (محل سکونت جو بایدن) رها کرد، درست ۶ روز قبل از اینکه پدرش نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کند، آنرا به یک بمب ساعتی در سایه مبارزات انتخاباتی بایدن بدل ساخت، اسرار پلید موجود در لپ‌تاپ هانتر تقریباً کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری پدرش را از مسیر خارج کرد و یکی از بزرگترین پوشش‌های رسانه‌ای (لاپوشانی خبری) در تاریخ آمریکا را موجب شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار