کد خبر: 1120466
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
 رئیس رژیم صهیونیستی در میانه اعتراضات مردم بحرین دیروز وارد بحرین شد و با مقام‌های بحرینی ملاقات کرد.  سفر «اسحاق هرتزوگ»، اولین سفر رسمی یک رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین در فاصله دو سال بعد از شروع روند عادی‌سازی دولت‌های عربی با تل‌آویو است. هرتزوگ که در بدو ورود با استقبال «عبداللطیف الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روبه‌رو شد، دیدار خود را «پیامی برای صلح» خوانده و با مقام‌های بلندپایه بحرینی ملاقات کرده است. حکومت آل خلیفه استقبال گرمی از هرتزوگ انجام داده، ولی در سطح مردمی، سفر او به بحرین یکی از پرمناقشه‌ترین سفر‌ها به یک دولت عربی حامی عادی‌سازی است که در خیابان‌ها با مخالفت روبه‌رو شده است.
رسانه‌های عبری زبان گفته‌اند که این سفر در سایه تهدید مخالفان بحرینی تحت تدابیر شدید امنیتی انجام گرفته است. سازمان امنیت داخلی اسرائیل که مسئولیت مراقبت از جان مقامات رسمی را برعهده دارد، تدابیر امنیتی را نظر به افزایش مخالفت‌ها در بحرین نسبت به سفر هرتزوگ افزایش داده است. گروه‌های معارض بحرینی روز قبل از سفر هرتزوگ علیه او تظاهرات کردند و ضمن شعار «مرگ بر اسرائیل» بنر‌هایی به همراه داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «شما به بحرین خوش نیامدید.» دیروز همزمان با سفر هرتزوگ مخالفان بحرینی در بیانیه‌ای مشترک، سفر او به منامه را محکوم کرده و آن را موجب تحریک احساسات مردم این کشور خواندند. به گزارش المیادین، در بیانیه مشترک گروه‌های انقلابی بحرینی آمده است: «سفر نامبارک و شوم رئیس رژیم اشغالگر را به شدت محکوم می‌کنیم. این سفر موجب تحریک احساسات مردم عرب و مسلمانان، مسیحیان و همه آزادگان عالم می‌شود.» معارضان بحرینی همچنین تأکید کردند که سفر اسحاق هرتزوگ، میزان انزوای رژیم آل خلیفه را نشان می‌دهد. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز در صفحه توئیتری خود نوشت که سفر رئیس رژیم صهیونیستی لکه ننگی بر دامان رژیم منامه و موجب سرافکندگی است. او تأکید کرد: «سازش خیانت است و آلوده کردن خاک بحرین با گام‌های شوم رئیس رژیم صهیونیستی، ننگی است که شرافت مردم ما آن را تحمل نمی‌کنند.» روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز یک شنبه نوشت که باتوجه به اعتراضات گسترده مردمی علیه سفر هرتزوگ به بحرین، هیئت اعزامی مجبور به تغییر برنامه سفر شدند. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز در این باره نوشت: هرتزوگ در حالی به بحرین و امارات سفر کرد که مردم این دو کشور با برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی، مخالفت با آن را اعلام کرده‌اند و احساسات ضداسرائیلی در میان بحرینی‌ها و اماراتی‌ها روبه گسترش است. این رسانه صهیونیست از تظاهرات گسترده مردم بحرین پیش از سفر هرتزوگ خبر داد و نوشت: بحرینی‌ها در اعتراض به این سفر شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و پرچم آن را آتش زدند. 
پایگاه اطلاع‌رسانی اینتلیجنس‌آنلاین در گزارشی نوشته که «حمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین به سرویس اطلاعاتی کشورش دستور داده به تقویت و توسعه همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در چارچوب توافقنامه سازش دوجانبه بپردازد. سرویس امنیت راهبردی بحرین نیز مربیان اسرائیلی را برای آموزش افسران اطلاعاتی بحرینی استخدام خواهد کرد. همچنین مقامات بحرین خواستار خرید سامانه ضد پهپادی «اسکای لوک» از شرکت صهیونیستی «اونون گروپ» و پهپاد‌های «هرمس» از شرکت «البیت سیستمز» هستند. «اینتلیجنس‌آنلاین» همچنین به نفوذ روزافزون «ناصر بن حمد بن عیسی آل خلیفه» فرمانده گارد سلطنتی، مشاور امنیت ملی و رئیس شورای عالی جوانان و ورزش بحرین در دستگاه حاکمه این کشور فاش و نقش محوری وی در مدیریت پرونده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین نقش او در مشارکت بحرین در حمله عربستان به یمن اشاره کرده است. به نوشته اینتلیجنس‌آنلاین، ناصر بن حمد تلاش می‌کند با هزینه برادر ناتنی خود، «سلمان بن حمد» ولیعهد، سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی را کنترل کند. 
 تنش‌های تل‌آویو با مقاومت
همزمان، سرزمین‌های اشغالی شاهد افزایش تنش بین گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی است. پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد یک شنبه در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، اهدافی را در غزه هدف قرار داد و گروه‌های مقاومت فلسطین با این حملات مقابله کردند. به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروی هوایی این رژیم به اهدافی در نوار غزه حمله کرده و یک تونل متعلق به جنبش حماس در جنوب این منطقه و یک کارگاه ساخت تسلیحات وابسته به این جنبش را هدف حملات خود قرار داد. وی افزود: آژیر‌های خطر در منطقه باز نزدیک شهرک شلومیت در نوار غزه فعال شده است. یک شنبه شب نیز رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه مقاومت فلسطین در غرب خان یونس و دقایقی بعد یک زمین کشاورزی را در شرق شهر رفح بمباران کردند. مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی چندین پایگاه را در نوار غزه و یک هدف را در شهر رفح در جنوب غزه هدف قرار داد و صدای انفجار‌هایی در شهر رفح شنیده شد. مقاومت فلسطین در چارچوب مقابله با تجاوزات دشمن، دو موشک به سمت پایگاه نظامی صوفا شلیک و با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در خان یونس مقابله کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار