کد خبر: 1120464
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

روزنامه هم‌میهن با تیتری عجیب به بیانیه شورای امنیت کشور در مورد آشوب‌ها و حوادث اخیر کشور پرداخت. این روزنامه تیتر «۲۰۰ کشته از دو طرف» را برای این گزارش خود در نظر گرفته است. گویی جنگی خارجی بین دو طرف مشخص، از دو کشور جدا گزارش می‌کند. استقبال این روزنامه اصلاح‌طلب از دوقطبی و دوگانه‌سازی در کشور رویکرد جدیدی نیست، اصلاح‌طلبان حتی برای کتاب رمان و انتشارات و سینما و کارگردان‌ها هم دوقطبی درست می‌کنند، در سیاست که همه مبنای کارشان بر دو قطبی‌سازی و پررنگ کردن شکاف‌های اجتماعی است. با این حال، ماهیگیری حتی از «مرگ» هر طرفی نشان از رویکرد غیراخلاقی دارد. چه اصراری دارند که گزاره‌های یک جنگ داخلی را برای حوادث ایران به نمایش دربیاورند؟ مگر نمی‌گفتند؟ فقط اعتراضات مسالمت‌آمیز است و اغتشاش و جنگی نیست؟
اما عجایب تیتر هم‌میهن فقط این نیست. وصف «کشته» برای هر کسی که در این وقایع درگذشته است، جالب است. یعنی از نظر هم‌میهن، کسی که برای مهار آشوب و در هوای آتش زدن اموال عمومی و بستن راه و حمله به مأموران و... کشته شده با اویی که آشوبگران به جرم بسیجی بودن سلاخی‌اش کرده‌اند، با تجزیه‌طلبی که پس از به هم ریختن شهر هدف قرار گرفته، با کسی که در حرم شاهچراغ با شلیک داعش شهید شده، با عابری که گذری رد می‌شده و اشتباهی هدف قرار گرفته، با کودکی که هدف قرار گرفته و... همه و همه با هم «کشته» هستند و تمام!
از سویی دیگر، کدام دو طرف؟ خود این روزنامه به نقل از بیانیه شورای امنیت کشور نوشته: ««بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که می‌توان آن‌ها را به اقسام شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدامات تروریستی، افراد بی‌گناه قربانی پروژه کشته‌سازی گروهک‌ها، مردم بی‌گناهی که در شرایط به هم‌ریختگی امنیتی جان باخته اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌های تجزیه‌طلب، تفکیک کرد». طبق همین جملات می‌شود چند طرف؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار