کد خبر: 1120459
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آرمین بینا

مالخر سابقه‌داری که به اتهام قتل مرد پولداری تحت تعقیب پلیس قرار داشت، هنگام دستگیری از طبقه دوم ساختمان به کوچه پرید و روانه بیمارستان شد.
ظهر روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه امسال، زن جوانی در تهران با اداره پلیس تماس گرفت و اعلام کرد پدر سالخورده‌اش در منزل مسکونی‌اش به قتل رسیده‌است.
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری هفت چنار راهی محل و داخل خانه ویلایی در خیابان سبحانی با جسد مرد ۷۵ ساله‌ای روبه‌رو شدند که روسری زنانه‌ای دورگردنش پیچانده شده‌بود. در حالی که بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت عامل یا عاملان قتل با انگیزه سرقت مرد تنها را خفه کرده‌اند، تیم جنایی به سرپرستی بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران در محل تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند.
نخستین بررسی‌ها نشان داد قاتل یا قاتلان به احتمال زیاد افراد آشنایی بوده‌اند که بدون تخریب قفل در وارد خانه شده و در فرصتی مناسب صاحب خانه را به قتل رسانده و پس از سرقت میلیاردی از محل گریخته‌اند.
دختر مقتول به مأموران گفت: «پدرم از چند سال قبل که مادرم فوت کرد، در این خانه تنها زندگی می‌کرد. او دو مغازه داشت و مدتی قبل فروخت پول آن را در بانک نگهداری می‌کرد. من معمولاً هر چند روز یکبار به خانه پدرم می‌آمدم و کار‌های او را انجام می‌دادم، اما امروز وقتی تلفنش را جواب نداد، نگرانش شدم و به خانه‌اش آمدم و با این صحنه روبه‌رو شدم. پدرم وسایل آنتیک و عتیقه زیادی در خانه‌اش نگهداری می‌کرد که قاتل یا قاتلان علاوه بر سرقت خودروی پرایدش وسایل آنتیک او را هم سرقت کرده‌اند.»
بازداشت یک مظنون
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل مرد پولدار آغاز کردند تا اینکه چند روز بعد خودروی مقتول را در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران یافتند. بررسی‌های میدانی و گفته‌های شاهدان حکایت از آن داشت این خودرو مدتی است در اختیار مرد جوانی به نام بهمن است. از سوی دیگر تحقیقات مأموران نشان داد بهمن متهم سابقه‌داری است که در پرونده‌اش سابقه مالخری ثبت شده‌است. بدین ترتیب مأموران برای دستگیری راهی خانه بهمن شدند، اما متهم با دیدن مأموران به پشت‌بام فرار کرد و پس از پریدن از طبقه دوم به داخل کوچه زخمی و راهی بیمارستان شد. مأموران در بازرسی خانه متهم مقدار زیادی از لوازم سرقتی مرد سالخورده را کشف کردند. تحقیقات از متهم درباره قتل مرد سالخورده پس از بهبودی نسبی وی ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار