کد خبر: 1120442
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه تجارت خارجی با روسیه و کشور‌های حاشیه دریای خزر، گروه کشترانی جمهوری اسلامی ایران سه بندر به خدمات‌رسانی در حوزه تجارت خارجی ایران اضافه کرد.

در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر توسعه تجارت خارجی با روسیه و کشور‌های دریای خزر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مقاصد صادراتی ایران را متنوع کرده و هم‌اکنون علاوه بر بندر سالیانکا، سه بندر ماخاچ کالا، وی تی اس و علیا نیز به جمع مقاصد صادراتی ایران در روسیه اضافه شده‌است.

این تصمیم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به منظور سرعت بخشی به انجام عملیات تخلیه و بارگیری و نیز افزایش تردد کشتی‌ها به بنادر روسیه است تا بتوان همزمان با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های ناوگان کشتیرانی دریای خزر، حمل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد.  

در این راستا طی مذاکرات مقامات ارشد کشتیرانی دریای خزر در سفر به آستاراخان روسیه و طی رایزنی و توافق با مسئولان بنادر، مقرر شده است امکانات بیشتری جهت استفاده از همه ظرفیت‌های این بنادر و انتقال حجم بیشتری از کالا‌های ترانزیتی و صادراتی فراهم شود که بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود سرعت کشتی‌ها، سرعت سفر و سرعت تخلیه و بارگیری افزایش پیدا کند.  

‌در حال حاضر چندین فروند کشتی در بنادر روسیه مشغول تخلیه کالا‌های صادراتی هستند. همچنین در بنادر ایرانی با مذاکرات و توافقاتی که با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است این بنادر نیز تا حدودی سرعت تخلیه و بارگیری را افزایش داده‌اند.  

براساس توافقاتی که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بنادر روسیه و ایران انجام داده است، کشتیرانی دریای خزر خطوط منظم کانتینری را راه‌اندازی کرد که همین امر موجب شد با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیران بندری مدت سفر‌ها کوتاه‌تر و سرعت تخلیه و بارگیری افزایش یابد و ناوگان کانتینری خزر در بخش صادرایت و ترانزیتی، با بیشترین ظرفیت فعالیت کند.  

شرایط صادرات به بندر اکتائو قزاقستان نیز بهبود پیدا کرده و سرعت صادرات به این بندر هم متعارف شده است. به عبارتی تردد کشتی‌ها در دریا و مدت حضورشان به حالت متعارف بسیار نزدیک شده است و معطلی کشتی‌ها در بنادر با همکاری کلیه بخش‌های دست اندرکار بسیار کاهش یافته است.

در حال حاضر مدت ماندگاری کالا‌های صادراتی در بنادر نسبت به گذشته کاهش و حمل آن‌ها بهبود یافته است، البته هنوز با شرایط ایده‌ال فاصله دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار