کد خبر: 1120435
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق خبر داد که نیرو‌های مرزبانی این کشور در نقاط صفر مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ترکیه مستقر شده‌اند.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، بعد ازظهر امروز (یکشنبه)، خبر داد که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور دستور داده است نیرو‌های مرزبانی عراق، کنترل خط مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را به دست گیرد.

پایگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از رسول گزارش داد فرمانده کل نیرو‌های مسلح دستور کنترل خط مرزی را داده است و پس از صدور این دستور، فرماندهی نیرو‌های مرزبانی مأموریت خود را آغاز کرده است.

وی گفت که نخست وزیر عراق همچنین دستور داده است که تجهیزات بیشتری از جمله سلاح و نیروی انسانی در اختیار نیرو‌های مرزبانی قرار گیرد تا کنترل مرز‌ها به شکل بهتری صورت گیرد.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق در پایان تأکید کرد که این کشور «نمی‌پذیرد از خاکش برای تجاوز به هیچ کشور همسایه‌ای استفاده شود. ما روابط خوبی با همه کشور‌های همسایه داریم و در تلاش هستیم تا این روابط را گسترش دهیم».

این در حالی است که سرتیپ دوم «دلاور رنجبرزاده» فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سردشت، شامگاه گذشته گفت که نیرو‌های سپاه قادر هستند تروریست‌هایی را که از منطقه کردستان عراق وارد می‌شوند، به عقب برانند.

وی با بیان اینکه ما در یک کیلومتری مقر‌های تروریست‌ها قرار داریم، خاطر نشان کرد: «نیرو‌های عراقی به ما وعده داده‌اند که به این منطقه تجهیزات ارسال کرده و امنیت آن را تأمین کنند».

در همین ارتباط، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه اواخر آبان گذشته به حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان اشاره کرد و گفته بود: «پیش از حمله به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان، هم به طرف‌های عراقی و هم به دولت اقلیم کردستان هشدار داده بودیم».

سردار فدوی تأکید کرده بود تا وقتی که دشمنان انقلاب اسلامی و کشور در داخل خاک آن‌ها لانه کرده و از منشأ آن لانه‌ها به مردم و کشور ما آسیب برسد به آن‌ها حمله کرده و نابودشان می‌کنیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار