کد خبر: 1120403
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
دیوید آراخامیا رئیس جناح حاکم بر دولت اوکراین و هیئت مذاکره کننده با روسیه تصریح کرد که کی‌یف آماده است در صورت برآورده شدن یکسری شروط، تضمین‌های امنیتی به روسیه بدهد و در روند مذاکره با مسکو قرار بگیرد.

وی گفت، در صورتی که مسکو نیروهایش را از اوکراین خارج کند، خسارت پرداخت کند، تمامی جنایتکاران جنگی را مجازات و داوطلبانه تسلیحات هسته‌ای خود را تحویل دهد، اوکراین آماده ارائه تضمین‌های امنیتی است.

این مقام اوکراینی گفت: زمانیکه روسیه این شروط را برآورده کرد، ما آماده ایم پشت میز مذاکره بنشینیم و در مورد تضمین‌های امنیتی مذاکره کنیم.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته از غرب درخواست کرده بود که در صورت موافقت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با مذاکره در باره پایان جنگ اوکراین، دادن تضمین‌هایی به مسکو درباره ساختار امنیتی آینده را بررسی کند.

وی افزود: اروپا باید آماده دادن تضمین‌های امنیتی به روسیه بلافاصله پس از بازگشت مسکو به میز مذاکرات باشد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ماه) گفته بود که کشور‌های غربی نشانه‌هایی در باره درخواست پوتین برای مذاکره مستقیم با اوکراین، دریافت کرده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز بعد گفت که روسیه به علت تمایل نداشتن اوکراین به مذاکره، به این جنگ ادامه می‌دهد.

انستیتو بررسی جنگ در ۲ دسامبر (۱۱ آذر ماه) اعلان کرد که مسکو از مذاکره با اوکراین و غرب شامل برقراری آتش بس بهره خواهد برد، زیرا امکان خواهد یافت که ارتش خود را برای تهاجم‌های بعدی به اوکراین آماده کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار