کد خبر: 1120381
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس در گفت‌وگویی اعلام کرد که دولت این کشور در صورت نیاز به منظور مهار نسبی اثرات اعتصاب بخش‌های عمومی از ارتش کمک خواهد گرفت.
«ندیم زهاوی» وزیر مشاور در کابینه انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز، استفاده ارتش را برای کاهش اثر اعتصاب‌ها مفید دانست و اظهار داشت نیروهای ارتش می‌توانند در صورت لزوم جای رانندگان آمبولانس را پر کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیام ما به اتحادیه‌ها این است که اکنون زمان اعتصاب نیست. زمان تلاش برای مذاکره است. اما در غیاب این شرایط، داشتن برنامه‌ برای آینده، امری درست و مسئولانه است.

این عضو کابینه ریشی سوناک، در پاسخ به پرسشی درباره امکان استفاده از ارتش، ادامه داد:‌ ما نگاهی به ارتش داریم، نگاهی به نیروی واکنش ویژه داریم که در واقع سال‌ها پیش ایجاد شده است.

زهاوی، مقصر اصلی تورم در این کشور را ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دانست و مدعی شد که پوتین از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس که این روزها با موجی اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها روبه رو شده، اختیارات پلیس این کشور را به منظور سرکوب معترضان افزایش داده است.

به گزارش یورونیوز، راه آهن بریتانیا برای ماه های دسامبر و ژانویه (آذر و دی) اعلام اعتصاب کرده است. اتحادیه کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل (RMT) اعلام کرده است که ۴۰ هزار عضو این اتحادیه به مدت هشت روز از تعطیلات پیش رو را دست به اعتصاب می زنند. تاریخ اعتصاب ۱۳-۱۴ (۲۲ و ۲۳ آذر) و ۱۶-۱۷ (۲۵ و ۲۶ آذر) دسامبر و همچنین ۳-۴ (۱۳ و ۱۴ دی) و ۶-۷ ژانویه (۱۶ و ۱۷ دی) خواهد بود.

صدها حمل کننده چمدان در فرودگاه هیثرو لندن نیز اعلام کرده اند که در طول دوره کریسمس اعتصاب می کنند و از تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) به مدت ۷۲ ساعت در اعتصاب هستند.

اعضای اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی انگلیس (PCS) که نماینده اداره گذرنامه و کارکنان نیروهای مرزی است نیز به اعتصاب در کریسمس رای داده اند. هنوز تاریخ دقیق این اعتصاب تایید نشده اما گفته می شود این اقدام می تواند منجر به ایجاد صفوف طولانی در فرودگاه ها و بنادر شود.

در این میان، فرانس ۲۴ نیز نوشت که پرستاران بخش‌های مختلف انگلستان، ولز و ایرلند شمالی در ۱۵ و ۲۰ دسامبر (۲۴ و ۲۹ آذر) پس از اینکه رئیس اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری (RCN) اعلام کرد پیشنهاد مذاکره آنها برای افزایش حقوق از سوی مقامات دولتی رد شده به اعتصابات خواهند پیوست.

جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقام های رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم را وحشت زده کرده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار