کد خبر: 1120296
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به رسیدگی قاطعانه و قانونی دستگاه قضایی به پرونده اغتشاشگران حوادث اخیر، از تکمیل شدن و بررسی پرونده عاملان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) خبر داد.

 چهارم آبان ۱۴۰۱ در حمله تروریستی که گروه تکفیری داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به رگبار بسته شدند که بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، این واقعه ۱۳ شهید و ۳۰ مصدوم در پی داشت.

به گزارش دریافتی روز یکشنبه از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس،حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قیروکارزین به موضوع قاطعیت دادستان‌ها در برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد و گفت: دادستان ها در برخورد بابرهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه در چارچوب قانون، بدون اغماض و با قاطعیت برخورد کنند.
وی به احیای حقوق عامه از سوی دادستان ها نیز اشاره کرد و گفت: به منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه اختیارات و وظایف گسترده ای بر عهده دادستان ها گذاشته شده است.
وی دادستانی مرکز استان فارس را یکی از موفق ترین دادستانی ها ی کشور در زمینه احیای حقوق عامه دانست و گفت: حوزه بهداشت و سلامت،کمک به ارتقاء تولید، حوزه اراضی، حوزه گردشگری، رسیدگی به امور مهجورین و افراد بی سرپرست و افراد سالخورده،حوزه راه ها و حمل و نقل، حوزه آب و مهمترین آن حوزه امنیت عمومی از اختیارات و وظایف دادستان است که لازم است دادستان ها توجه ویژه ای به این امور داشته باشند.
رئیس شورای قضایی استان فارس در این مراسم به موضوع تهدیدادت فضای مجازی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی معاندین نظام اشاره کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به این انقلاب با تبلیغات سوء خود در تلاشند و ما نیز در موضوع فضای مجازی و آگاهی بخشی به مردم در این سالها بسیار کمتر کار کرده ایم که لازم است با جهاد تبیین مورد تأکید رهبری معظم انقلاب، نسبت به هدایت گری، بصیرت افزایی و روشنگری جوانان و نسل آینده تلاش نمائیم و نقشه و توطئه دشمنان را خنثی و زمینه امنیت مطلوب جامعه را فراهم آوریم.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت مطلوب شهرستان قیروکارزین اشاره کرد و آن را حاصل تلاش مسئولان به خصوص اعضای شورای تأمین وآگاهی، بصیرت و حضور همیشه در صحنه مردم ولایتمدار این شهرستان دانست.
وی به مردم داری و حفظ شأن و منزلت مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی توصیه نمود و گفت: در راستای اجرای برنامه های سند تحول قضایی باید تلاش نمائیم تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد چرا که ثمره سند تحول قضایی رضایتمندی مردم است.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بر عدالت محوری تأکید کرد و بیان داشت: انتظار مردم از دستگاه قضایی اجرای عدالت است ومهمترین هدف مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان ها و همه قضات باید کار و تلاش شبانه روزی در راستای احقاق حق، اجرای عدالت و خدمت به مردم باشد و تکریم و احترام مراجعین به دستگاه قضایی بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع مسئولان،امام جمعه و جماعات، قضات، اعضای شورای اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان قیروکارزین از ایجاد و راه اندازی حوزه قضایی شهر افزر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد دادگاه عمومی شهر افزر سبب تسهیل امور مردم و محیط مناسب برای دادخواهی و رفاه حال مراجعین این شهر از توابع شهرستان قیرو کارزین خواهد شد.{
رئیس کل دادگستری فارس در این آیین همچنین بر رعایت برخی از موارد دیگر از سوی مسئولان قضایی و قضات از جمله رفع اطاله دادرسی، تعامل مسئولان قضایی با سایر نهادها و دستگاه های اجرائی و تقنینی ضمن حفظ استقلال دستگاه قضا، مردم داری و حفظ کرامت انسانی، بازدید هدفمند از زندان ها، برخورد بدون اغماض با مرتکبین جرائم مهم و خشن، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف،نظم وانضباط اداری و تقویت دادرسی های الکترونیک از سوی مسئولان در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش تأکید کرد.
در پایان این مراسم، از غلامرضا داودی دادستان عمومی و انقلاب سابق حوزه قضایی قیروکارزین تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین شریف زاده به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شدند.
دادستان مرکز استان و معاونین دادگستری فارس در این آیین رئیس کل دادگستری استان را همراهی می کردند.
رئیس کل دادگستری استان فارس و هیأت همراه در این سفر با خانواده شهدای والامقام شهیدان بحرینی و با قضات دادگستری شهرستان های قیر و کارزین و فیروزآباد دیدار کردند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار