کد خبر: 1120295
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به دنبال شیوع آنفلوانزا که از اواخر مهر شروع شد و اواسط آبان به اوج موج اولیه خود رسید، هم اکنون در سیر نزولی پیک بروز اولیه قرار داریم.

شهنام عرشی افزود: بروز سالیانه آنفلوانزا به طور معمول دارای سه موج است که موج اولیه بروز بیماری معمولاً در ابتدای فصل پاییز، موج دوم معمولاً با شدت کمتر از موج اولیه در طی ماه‌های بهمن و اسفند و موج سوم در اردیبهشت سال بعد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به گذر از پیک بزرگ موج اولیه و روند کاهشی فعلی آن، از هم اکنون باید آمادگی جهت بروز موج دوم در بهمن ماه سال جاری داشته باشیم. در این راستا آموزش‌های بهداشت فردی و اجتماعی با تاکید بر استفاده از ماسک خصوصاً در اماکن بسته و بدون تهویه، شستشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب اماکن بالاخص اماکن تجمعی و انجام واکسیناسیون آنفلوانزا در گروه‌های هدف و اولویت دار بسیار ضروری است.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: به دلیل احتمال ابتلاء به بیماری در تمام فصول سال، انجام واکسیناسیون آنفلوانزای سالیانه منوط به انجام آن فقط در اوایل مهر ماه نیست و در هر زمانی از طول سال و برای گروه‌های اولویت دار، با توجه به دسترسی به واکسن آنفلوانزا، الزامی و ضروری است.

عرشی اظهار کرد: همچنین لازم است در صورت علامت دار بودن، نسبت به مراجعه به پزشک اقدام کرده و از مصرف خودسرانه دارو و خود درمانی پرهیز و توصیه می‌شود تا رفع علامت‌های حاد بیماری، از حضور در محل کار و مدرسه اجتناب شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار