کد خبر: 1120274
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی نفوذ سامانه بارشی کشور از بارش باران، برف، وزش باد شدید و احتمال وقوع کولاک در ۲۰ استان خبر داد.

اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است.

توصیف سامانه: تداوم و نفوذ فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۳

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶

نوع مخاطره: بارش باران، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف، کولاک برف، رخداد پدیده مه، کاهش محسوس دما و در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۳: نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و غرب فارس.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۴: اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، البرز، شمال قزوین، شرق خوزستان، جنوب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه غربی کرمان و هرمزگان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵: شمال و شرق اردبیل، گیلان، نوار شرقی و جنوب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه غربی کرمان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان، جنوب یزد، جنوب اصفهان، اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: لغزندگی کاهش شعاع دید در جاده‌ها، کولاک برف، اختلال در سفر‌های بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به سالن‌ها و تأسیسات گلخانه‌ای و احتمال اختلال در عملیات عمرانی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۳

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل بین ۱ تا ۱.۵ متر در فراساحل تا ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعدوبرق

منطقه اثر: دریای خزر، استان‌های گیلان و مازندران، مناطق شمالی خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناور‌های سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفر‌های دریایی با شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار