کد خبر: 1120251
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
یازده تن از هموطنان صیاد بلوچ بازداشت شده در سیشل، با مساعدت سفارت کشورمان در ماداگاسکار آزاد شدند.

حسن علی بخشی سفیر ایران در ماداگاسکار و سفیر اکردیته کشورمان در مجمع الجزایر موریس و سیشل، ضمن اعلام این خبر، گفت: این صیادان از یک سال قبل به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی مجمع الجزایر سیشل در بازداشت بودند که در پی رایزنی‌های سفارت ایران روز شنبه آزاد و با لنج خودشان در سلامتی کامل راهی آب‌های ایران شدند.

علی بخشی افزود: این سومین گروه از صیادان بلوچ هستند که طی دو سال گذشته با رایزنی وزارت امور خارجه کشورمان و سفارت ایران در ماداگاسکار، از بازداشت خارج شده و به کشورمان بازگشته اند.

یادآور می‌شود با تلاش سفارت ایران، خرداد گذشته یک گروه نه نفری در موریس، و فروردین ۱۴۰۰ یک گروه هفت نفری نیز در مجمع الجزایر کومور، از زندان آزاد شده بودند.

علی بخشی گفت: هم اکنون نیز یک گروه هشت نفری دیگر که اخیرا به شکل غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی سیشل شده اند، در بازداشت به سر می‌برند که تلاش‌ها برای آزاد سازی آن‌ها ادامه دارد.

وی در پایان افزود: عاجزانه از هموطنان صیاد بلوچ تقاضا دارم با آگاهی از قوانین دریایی بین المللی، وارد سرزمین‌های دیگر شوند و همواره تجهیزات مورد نیاز مانند جی پی اس و همچنین مدارک بین المللی مانند گذرنامه را در اختیار داشته باشند تا در صورت بروز گرفتاری، امکان مساعدت سفارت‌های کشورمان میسر باشد.

اسامی صیادان آزاد شده به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار، موریس و سیشل، به شرح زیر است: سعید بخش بولوزهی (ناخدا)، حسن بلوچ، عمر بلوچ، محسن مقیمه، محمد بخش بلوچی، رسول بخش بلوچی، فیر بخش آبارین، عطا محمد بلوچی، بلوچ بولازهی، فایز محمد شکرزهی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار