کد خبر: 1120152
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
جذاب، دیدنی و تکراری
سوئیس برای برد رفته بود. البته تساوی هم می‌توانست کار راه‌انداز باشد، اما ریسک بزرگی بود
دنیا حیدری

سوئیس برای برد رفته بود. البته تساوی هم می‌توانست کار راه‌انداز باشد، اما ریسک بزرگی بود. برتری کامرون مقابل برزیل قابل پیش‌بینی نبود، اما جام بیست و دوم، یکی از آن دسته جام‌های پرشگفتی است که نتایج عجیب بسیاری را در خود جای داده؛ درست مثل برد کامرون مقابل برزیل. شگفتی‌های غیرقابل انتظاری که اجازه نمی‌داد مورات یاکین برابر صربستان قعرنشین محتاطانه بازی کند، چراکه این به معنای دست‌کم گرفتن حریف بود و می‌توانست حسرت عمیقی در پایان ۹۰ دقیقه به دل سوئیسی‌ها باقی بگذارد. علاوه بر آن، مصاف با صربستان برای سوئیسی‌ها حساسیت‌های زیادی داشت که صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی تنها یکی از آن‌ها بود و این دیدار یک جنگ تمام عیار، بی‌هیچ صلحی!
دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی روسیه نیز با یکدیگر رو‌به‌رو شده بودند. مصافی که با خوشحالی بعد از گل ژردان شکیری اشاره به جدایی کوزوو از صربستان داشت و آسیبی که بسیاری از خانواده‌ها از جمله خانواده شکیری دیده بودند، داشت. این بار وینگر سوئیس که نخستین گل تیمش را در همان دقایق ابتدایی (۲۰) به ثمر رساند، به گذاشتن انگشت دستش روی لبانش و دعوت صربستان به سکوت اکتفا کرد و از به نمایش گذاشتن عقاب آلبانی یا دو سر خودداری کرد که بار دیگر سوئیس را با جریمه فیفا مواجه کند.
همه چیز با شوت پای چپ شکیری در دقیقه ۲۰ در ورزشگاه ۹۷۴ آغاز شد. او که پایه‌گذار برتری ۳ بر ۲ تیمش مقابل صرب‌ها بود، رکورد قابل توجهی نیز برای خود به جای گذاشت. پیش از گلزنی شکیری در مصاف با صر‌ب‌ها، تنها رونالدو و مسی بودند که موفق به گلزنی در هر سه دوره اخیر جام جهانی شده بودند، اما حالا وینگر سوئیس نیز به جمع این دو بازیکن
پیوسته است.
صربستان هم با وجود قعرنشینی در جدول گروه G، برای یک خداحافظی آبرومندانه با جام در قطر آمده بود. تیم قعرنشین و تک امتیازی گروه نمی‌خواست به سوئیسی‌ها اجازه صعود دهد و عملکرد چشمگیری داشت، به طوری که در اندک زمانی کوتاه (شش دقیقه) بعد از گل نخست حریف، کار را توسط الکساندر میتروویچ به تساوی کشید شد و کمتر از ۱۰ دقیقه بعد، توسطه دوشان ولاهوویچ از حریف پیش افتاد، اما یاران مورات یاکین که برای باخت به میدان نیامده بودند، قبل از پایان نیمه نخست و چند ثانیه قبل از به صدا درآمدن سوت داور بود که یک بار دیگر کار از سوی بریل امبولو به تساوی کشید.
این دوئل را سرانجام سوئیس با حساب ۳ بر ۲ برد تا دراگان استویکوویچ، سرمربی صرب‌ها طی اظهارنظری عجیب که تعجب همگان را به دنبال داشت، گفت: «خوب شد با پیروزی حذف نشدیم!» استویکوویچ البته دلیل اصلی این شکست را شرایط نامناسب تیمش به دلیل مصدومیت‌های پر تعداد خواند و مدعی شد با وجود تلاش بسیار یارانش از نتیجه راضی نیست، اما اینکه ترجیح این مربی حذف با شکست بوده نه با پیروزی، اتفاقی جالب توجه بود!
مصاف سوئیس با صربستان یکی از آن بازی‌های جذاب و البته پایانی مرحله گروهی بود که منجر به صعود صلیب‌های سرخ شد و حالا بر اساس قرعه‌ای که از قبل مشخص شده، شاگردان مورات یاکین که به جمع ۱۶ تیم برتر جام راه یافته‌اند باید در این مرحله با پرتغال رو برو شوند، اما پیغام سرمربی سوئیس به پرتغالی‌ها بعد از صعود بسیار جالب توجه بود. او صراحتاً به پرتغالی‌ها هشدار داد که حریف ساده‌ای برای آن‌ها نیستند. سوئیس که کارش را در این جام با برتری مقابل کامرون آغاز کرد، بعد از باخت به برزیل صربستان را هم برد تا به مصاف با پرتغال در یک هشتم بیندیشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار