کد خبر: 1120138
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
فریدون حسن

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی خود را آماده حضور در جام جهانی این رقابت‌ها به میزبانی آیووا در امریکا کرده است که پژمان درستکار، سرمربی تیم با ترکیبی متفاوت‌تر از آنچه تصور می‌شد تیمش را راهی این مسابقات کرده است.
آزادکاران ایران با توجه به قهرمانی فرنگی‌کاران در مسابقات قبلی حالا زیر فشار تکرار قهرمانی هستند و این فشار ممکن است در نهایت به ضرر شاگردان درستکار تمام شود، اما اتخاذ شیوه جوان‌گرایی و استفاده از ترکیب ناشناخته باعث شده است حالا ایران یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی باشد.
در این میان نباید از غیبت روس‌ها هم به سادگی گذشت. غیبت تیم روسیه که یکی از قدرت‌های بلامنازع کشتی جهان محسوب می‌شود، این فرصت را در اختیار بقیه گذاشته است تا با خاطری آسوده‌تر به فکر فتح سکو باشند؛ فرصتی که البته شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که به صورت برابر بین ایران و امریکا تقسیم شده، اما نباید از رندی و پیشرفت کشورهایی، چون آذربایجان و حتی گرجستان به سادگی گذشت و آن‌ها را دست‌کم گرفت.
با وجود این ایران فرصت خوبی برای کسب نهمین قهرمانی خود در این مسابقات دارد. تیم کشورمان با ترکیبی کامل و حضور تقریباً دو کشتی‌گیر در هر وزن راهی مسابقات می‌شود و همین مسئله برگ برنده تیم ایران است. هر چند غیبت حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی و امیرحسین زارع سنگین‌وزن مدال‌آور ایران در این مسابقات احساس خواهد شد، اما نباید از یاد ببریم هستند کشتی‌گیران جوان و جویای نامی که می‌توانند جای خالی آن‌ها را به خوبی پر و حتی اصلی‌ترین حریف ایران یعنی امریکا را هم با چالش جدی روبه‌رو کنند.
عدم‌شناخت کافی حریفان از ترکیب تیم ایران در مسابقات رو‌دررو باعث می‌شود ایران فرصت برتری مقابل آن‌ها را داشته باشد. ایران بدون برخی ستاره‌هایش هم برای آن‌ها خطرناک است چراکه فرصت این را دارد تا با جابه‌جایی مهره‌ها در دو دیدار مرحله گروهی عملاً ًًبه راحتی خود را به فینال برساند و بعد در فینال با یک ترکیب غافلگیرکننده رقیب را به چالش بکشاند. بهره‌گیری از استعداد‌های جوان در مسابقاتی که قطعاً به لحاظ اهمیت پایین‌تر از المپیک و رقابت‌های قهرمانی جهان است می‌تواند هم ایران را به سمت کسب نهمین قهرمانی خود در این مسابقات سوق دهد و هم اینکه آینده کشتی کشور را بیمه کند.
اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کادر فنی با حمایت فدراسیون یک آینده‌نگری درست برای کشتی و پیشرفت بیشتر و بهتر آن است تا با کسب موفقیت در جام جهانی زمینه کسب مدال و موفقیت‌های بزرگ‌تر در رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک فراهم شود، البته نباید از یاد برد که حتی اگر نتیجه مطلوب هم کسب نشد، کشتی آزاد ایران با جوانانش چیزی از دست نداده و در عوض تجربه خوبی در مسیر موفقیت کسب کرده است. جام جهانی کشتی آزاد همین فرصت خوب است که کشتی ایران باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار